سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تصادفات منجر به مرگ در آذربایجان‌شرقی ۱۶ درصد افزایش یافت

کد خبر : 1801
11:17
1400/09/02


رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۶ درصدی تصادفات منجر به مرگ استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: در آبان ماه آمار تصادفات بالا بوده و این روند افزایشی تداوم دارد.


به گزارش سونیوز، سرهنگ رضا کریمی نژاد روز سه شنبه در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: علت اصلی وقوع تصادفات در آذربایجان شرقی، عدم توجه به جلو بوده که دلایل اصلی آن نیز استفاده از تلفن همراه در رانندگی، صحبت با سایر سرنشینان، خوردن و آشامیدن، انحراف به چپ، عجله و شتاب بی مورد راننده، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌ آلودگی است.

وی با بیان این‌که دلایل ذکر شده در مجموع ۸۵ درصد علت اصلی تصادفات استان را تشکیل می‌دهد، گفت: بر اساس بررسی کارشناسان، عامل اصلی این تصادفات خطای انسانی است و در این راستا از رانندگان خواهشمندیم در جاده‌ها با آرامش، صبر و حوصله تردد کنند تا با رعایت سرعت مطمئن، شاهد حوادث ناگوار این چنینی نباشیم.

کریمی نژاد ببا اشاره به از آغاز رزمایش زمستانی پلیس راه و دستگاه‌های امدادرسان استان از روز گذشته خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی یک استان سردسیر و کوهستانی بوده و دارای ۳۷ گردنه است که ۱۷ گردنه از آن در راه‌های اصلی استان واقع شده و رانندگان را دچار مشکل می‌کند.

وی گفت: رانندگان عزیز در فصل سرما پیش از شروع سفر، جهت اطلاع از وضعیت جاده‌ها با شماره گویای ۱۴۱ راهداری، ۱۱۰ پلیس و تلفن ثابت مرکز کنترل ترافیکی پلیس راه استان به شماره ۳۴۴۷۷۸۰۰ تماس بگیرند و همکاران ما در مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته آماده اطلاع رسانی هستند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال و افزایش بارش‌ها در روزهای آتی از رانندگان خواهشمندیم تا از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در هنگام خروج از شهر، حتما تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار