سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

دریاچه ارومیه محروم از بودجه زاینده رود

کد خبر : 1798
12:43
1400/09/01


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: دریاچه اورمیه با این همه مشکل، تاکنون پولی که دیروز به زاینده رود داده شده را نگرفته است، امروز آذربایجان گوشه رینگ توسعه ایران است، ما باید به دنبال حق شهر تبریز باشیم.


به گزارش سونیوز، "علیرضا منادی" در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با حضور در جلسه شورای شهر گفت: فرش دموکراسی تبریز را یکصدسال پیش تبریزی ها با هزاران مصیبت بافته و مجلس را تقدیم کشور کرده‌اند.
منادی گفت: هرکس در تبریز مسئول می‌شود باید پیشینه و تاریخ این شهر را ببیند که کجا مسئول می‌شود.
وی ادامه داد: امروز در عرصه سیاست آذربایجان نقش دارد اما در عرصه توسعه نقشی ندارد؛ علیرغم نقش مهم آذربایجان و تبریز در حوزه‌های سیاسی، در حوزه امکانات بسیار عقب هستیم.
منادی اضافه کرد: شهرستان اصفهان به تنهایی 7 هزار مگاوات برق دارد اما سه استان آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان فقط 4 هزار مگاوات برق دارد.
وی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: خواهش میکنم در بحث بودجه تلاش بیشتری داشته باشیم.
منادی تصریح کرد: دریاچه اورمیه با این همه مشکل، تاکنون پولی که دیروز به زاینده رود داده شده را نگرفته است، امروز آذربایجان گوشه رینگ توسعه ایران است، ما باید به دنبال حق شهر تبریز باشیم.
منادی در رابطه با حاشیه نشینی، گفت: شبی نیست که من بخاطر حاشیه شهر تبریز بتوانم سر روی بالش بگذارم و راحت بخوابم، در برخی از این محلات سوپرمارکتی ها رب را قاشق قاشق می‌فروشند!
منادی با مقایسه سایر کلانشهر ها گفت: 60 درصد پول بانک‌ها در تهران، 30 درصد در اصفهان، شیراز و مشهد است و مابقی در تبریز و دیگر استان‌هاست، ما باید رئیس بانک‌ها را احضار کنیم که چرا این پول‌ها در استان نیست.
وی تصریح کرد: مس و طلای ما را می‌برند و آلودگی زیست محیطی و سیانور برای ما می‌ماند.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار