سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۸۵ درصد از بستری‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی واکسن نزده‌ها هستند

کد خبر : 1790
12:15
1400/08/30


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که تفاوت‌ فاحشی در آمار بستری و فوت ناشی از کرونا بین افراد واکسن زده و نزده وجود دارد، گفت: ۸۵ درصد از کرونایی‌های بستری شده در دوران پیک پنجم واکسن نزده و تنها ۱۵ درصد مابقی از جمله افراد دریافت کننده واکسن بودند.


به گزارش سونیوز، دکتر عباسعلی درستی روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی خبری، با بیان این‌که آمار فوتی‌ها در بین افراد واکسن زده بسیار ناچیز و نادر است، افزود: بر اساس آنچه مراجع اطلاعاتی دنیا نیز منتشر می‌کنند، کمتر از یک درصد افراد بستری در بیمارستان که واکسن زده‌اند، فوت می‌کنند.

وی با اشاره به فوت رئیس شبکه بهداشت و درمان جلفا با وجود دریافت ۲ دز واکسن، گفت: واکسن تا حد قابل توجهی افراد را از مرگ نجات می‌دهد، اما نمی‌توان مقدار جزئی آمار مرگ در این گروه را نادیده گرفت؛ نزدیک به یک سال است که هیچ مورد فوتی در بین کادر درمان و بهداشت استان وجود نداشته و شهادت این  همکارمان پس از یک سال اتفاق افتاده است.

درستی با تاکید بر این‌که در شرایط کنونی به جز واکسن راه نجات دیگری وجود ندارد، اظهار کرد: در کشور ما طی ۱۰۰ سال اخیر که واکسن رایج شده است، بیماری‌های مهمی از این طریق علاج یافته و تقریبا تمامی مردم کشور تاکنون از انواع واکسن‌های ایرانی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به روند بسیار مطلوب واکسیناسیون در آذربایجان شرقی که به گفته وی در آمارهای کشوری در رتبه ها اول است، افزود: تاکنون نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول واکسن و بیش از ۷۳ درصد نیز هر ۲ دز را دریافت کرده‌اند.

درستی با اشاره به بازگشایی مدارس استان نیز گفت: اگر روند بازگشایی مدارس طبق پیش بینی‌های انجام گرفته باشد، مشکلی در مدارس نخواهیم داشت. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: از جمله موارد پیش بینی شده در این خصوص تنها ورود افراد واکسن زده به مدارس از طریق رویت کارت واکسن‌های دیجیتالی و رعایت کامل دستورالعمل‌ها در مدارس است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار