سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۱۶ نفر در آذربایجان شرقی دچار گازگرفتگی شدند

کد خبر : 1778
11:34
1400/08/28


سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر در استان با گاز مونوکسیدکربن مسموم شده بودند که با تلاش ماموران اورژانس از مرگ نجات یافتند.


به گزارش سونیوز، وحید شادی‌نیا، روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد یک نفر در آذرشهر، ۶ نفر در شهر آبش احمد کلیبر و بقیه در تبریز به علت عدم رعایت اصول ایمنی دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده بودند.

وی با بیان اینکه اغلب این افراد در اثر رعایت نکردن موارد ایمنی در استفاده از آبگرمکن دچار مسمومیت شده بودند، اظهار داشت: در این مدت یک نفر در شهرستان چاراویماق در اثر مسمومیت با مونوکسیدکربن فوت کرده است.

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: عدم رعایت اصول ایمنی استفاده از بخاری از دیگر عوامل مسمومیت این افراد بود که با اقدام به موقع اورژانس و حضور در محل حادثه اقدامات لازم برای رفع مسمومیت این افراد انجام شد و از مرگ نجات یافتند.

شادی نیا، ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال و لزوم استفاده از وسایل گرمایشی در منازل، مردم و هم استانی‌ها باید اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی از جمله لوله و دودکش بخاری و آبگرمکن را رعایت کنند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار