سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

روز جهانی میکی موس

کد خبر : 1776
18:00
1400/08/27


18 نوامبر سال ۲۰۲۱ برابر با 27 آبان ماه، جشن 93 سالگی میکی موس، شخصیت کارتونی محبوب و معروف است. این موش دوست داشتنی که نوستالژی و خاطره ساز دوران کودکی چند نسل است، امروز 18 نوامبر را در تقویم جهانی به نام خود ثبت کرده است.


این موش مشهور که نام اصلی اش در ابتدا Mortimer Mouse بود در سال ۱۹۲۸ ساخته شد اما از آنجایی که والت دیزنی با مخالفت همسرش رو به شد نام او را به میکی موس تغییر داد ، در ابتدا والت دیزنی خود به جای کاراکتر میکی موس صحبت می کرده این رویه تا سالها ادامه داشت والت دیزنی برای دو فیلم اولش ۲۵۰۰ دلار هزینه کرده است . این شرکت معروف و بزرگ از شخصیت میکی موس در بیش از ۱۳۰ فیلم استفاده کرده است . ۱۸ ام نوامبر سال ۱۹۲۸ شخصیت کوچک و مشهوری به جهانیان معرفی شد که الان یکی از شناخته شده ترین حیوان کارتونی تاریخ است ، میکی موس !

این موش شبیه انسان بیشتر اوقات یک شرت سرخ می‌پوشد، کفش‌های زرد و دستکش‌های سفید دارد. این شخصیت یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی جهان می‌باشد.

نخستین حضور میکی، یک حضور آزمایشی تنها در انیمیشن کوتاه هواپیمای دیوانه بود. پس از آن در سال ۱۹۲۸ میکی در یک فیلم کوتاه به نام کشتی بخار ویلی ظهور کرد که یکی از نخستین فیلم‌های صدادار بود. میکی‌ماوس در بیش از ۱۳۰ عنوان فیلم حضور داشته است از جمله کنسرت گروه (The Band Concert) در سال ۱۹۳۵، خیاط کوچولوی شجاع (Brave Little Tailor) در سال ۱۹۳۸، و فانتازیا در سال ۱۹۴۰. میکی‌ماوس در ابتدا در فیلم‌های کوتاه حضور یافت و سپس در فیلم‌های بلند و دراز دیده شد. ده‌ها فیلم میکی‌موس برای جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن (Academy Award for Best Animated Short Film) نامزد شدند و در سال ۱۹۴۲ فیلم Lend a Paw مفتخر به دریافت جایزه شد. در سال ۱۹۷۸ میکی اولین شخصیت کارتونی‌ای بود که توانست در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود برای خود یک ستاره بگیرد.


۱۰ حقیقت جالبی در مورد این شخصیت کارتونی بیان می شود  که احتمالا نمی دانستید .

۱ ـ میکی موس اسم اصلی این موش کوچک نبود ! والت دیزنی زمانیکه با همسرش لیلیان در یک قطار بود ، این شخصیت کارتونی را طراحی می کرد . او به همسرش گفت که این موش را Mortimer Mouse صدا می زند . اما لیلیان اسم را دوست نداشت ، پس والت دیزنی اسم را به میکی موس تغییر داد !
۲ ـ خود والت دیزنی به جای میکی موس اصلی حرف می زد .
۳ ـ برای ساخت دو فیلم تول میکی موس ۲۵۰۰ دلار هزینه شد .
۴ ـ در سال ۱۹۲۹ اولین محصول میکی موس به فروشگاه معرفی شد . آن هم یک لوح بچه مدرسه ای با تصویر میکی موس بود .
۵ ـ اولین ساعت مچی میکی موس سال ۱۹۳۳ ساخته شد ، تا به امروز ساعت های مچی میکی موس هنوز هم فروخته می شوند .
۶ ـ اولین کارتون رنگی میکی موس ( گروه کنسرت ) نام داشت و سال ۱۰۳۵ نمایش داده شد .
۷ ـ در سال ۱۹۴۴ وقتیکه ارتش متفقین به اروپا حمله کرد ، اسم رمز ( میکی موس ) بود .
۸ ـ والت دیزنی گفت میکی موس و مینی موس در ( زندگی خصوصی ) ازدواج کرده اند ، اگر چه موش ها روی صحنه در اصل هیچ گاه ازدواج نکردند .
۹ ـ در سال ۱۹۳۵ ، روز شکرگذاری Macy یک میکی موس ۵۵ فوتی پیشروی مراسم رژه بود .
۱۰ ـ میکی موس هنوز هم یک عنصر اصلی در دنیای دیزنی است . اگر وقتی در حال بازدید از دنیای دیزنی هستید با دقت تماشا کنید ، گوش های پنهان موش را در سرتاسر پارک می بینید .


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار