سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

پیست اسکی سهند دی ماه امسال افتتاح می‌شود

کد خبر : 1719
11:58
1400/08/17


مدیرعامل شرکت بهره برداری پیست اسکی سهند با اشاره به بازسازی این پیست، گفت: اوایل دی ماه جاری آماده افتتاح و خدمات دهی به ورزشکاران و علاقمندان خواهیم بود.


به گزارش سونیوز، محمد حسین فوطه بافان شامگاه یکشنبه در نشست خبری افزود: با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، هیات اسکی آذربایجان شرقی، شرکت قوش گلی سهند تبریز و همچنین اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی و حل و فصل مشکلات پیش آمده که باعث تعطیلی نزدیک به چهار سال پیست اسکی سهند شده بود بهسازی و تجهیز این پیست قدیمی آذربایجان شرقی را از نوع شروع کردیم.

مدیرعامل جدید شرکت قوش گلی سهند متولی و بهره بردار پیست سهند خاطرنشان کرد: نزدیک به سه ماه است که کار را با اولویت های بهبود تل اسکی، برف کوب و ساختمان پیست شروع کردیم و تا کنون با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بخشی از مشکلات تل اسکی و راه اندازی ماشین برف کوب و بهسازی سقف و دیوارهای ریخته شده ساختمان واقع در پیست اسکی سهند را توانستیم حل کنیم.

فوطه بافان با اشاره به اینکه هیات اسکی استان، فدراسیون اسکی، سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان شرقی و شرکت عمران جلفا چهار متولی پیست اسکی سهند هستند، گفت: پارکینگ موجود پیست سهند را که پستی و بلندی های فراوانی داشت همسطح کرده و ظرفیت این پارکینگ را تا یک هزار خودرو افزایش دادیم تا علاقه مندان برای حضور در این مجموعه ورزشی و تفریحی با مشکل پارک خودرو روبرو نباشند.

وی یکی از اهداف شرکت قوش گلی سهند را استفاده پیست در همه فصول عنوان کرد و افزود: با تحویل نزدیک به ۵۰ هکتار زمین از سوی اداره کل منابع طبیعی استان برای برنامه ریزی پیست اسکی سهند، سعی داریم در مرحله اول پیست را برای ورزش های زمستانی امسال و از سال آینده از موقعیت مکانی آن برای ورزش اسکی روی چمن و همچنین استقرار کوهنوردان و گردشگرانی که به این منطقه آذربایجان علاقه خاصی دارند، بهره برداری کنیم که در این زمینه باید از همراهی نهادها و ارگان های دولتی و خصوصی کمک بگیریم.

پیست اسکی سهند تبریز در ۳۹ کیلومتری جنوب شرقی تبریز و در دامنه های زیبا و خوش آب و هوای رشته کواه ۳۸۰۰ متری سهند واقع شده است.

پیست اسکی سهند، پیستی با معیارهای بین المللی محسوب می شود که با اندک سرمایه گذاری و بازسازی، ظرفیت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی اسکی را دارد و نزدیکی آن به تبریز، مزیت بزرگی برای آن به شمار می رود. 

تا قبل از شیوع کرونا و در شرایط اوج فعالیت پیست اسکی، روزهای آخر هفته فصول سرد و برفی سال بیش از ۱۰ هزار نفر از امکانات این مکان ورزشی و گردشگری استفاده می کردند.

پیست اسکی سهند بزرگترین پیست اسکی شمال غرب کشور است که با توجه به بزرگی منطقه و امکانات داخل پیست از جمله وجود یک تله اسکی و طول ۱۲۰۰ متری منطقه اسکی، ورزشکاران زیادی را جهت ورزش، تمرین و تفریح به خود جذب کرده است؛ این پیست از سوی فدرسیوان جهانی اسکی به عنوان پیست اسکی بین اللملی، «ثبت جهانی» شده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار