سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

دانش‌آموزان آذربایجان شرقی از اول آذر در کلاس حضور می‌یابند

کد خبر : 1713
13:03
1400/08/16


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به واکسیناسیون ۹۰ درصدی معلمان از روند تدریجی بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: دانش‌آموزان تمام مقاطع استان از اول آذر در کلاس حضور می‌یابند.


به گزارش سونیوز ،جعفر پاشایی روز یکشنبه در گفت وگوی خبری در مورد بازگشایی مدارس اظهار کرد: دیروز جلسه خوبی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش داشتیم و برابر مصوبه ستاد کرونا و نظر کارشناسی آموزش و پرورش، اصل بر بازگشایی مدارس است که از دیروز ۱۵ آبان مقاطع دوم متوسطه در مدرسه حضور یافتند.

وی در مورد اجباری یا اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس گفت: به مدیران و شورای مدارس اختیار داده می شود تا با اطمینان از رعایت کامل پروتکل ها، دانش آموزان در کلاس حضور یابند و روند بازگشایی مدارس تدریجی و هماهنگ با پروتکل ها خواهد بود.

وی افزود: پروتکل‌هایی چون رعایت فاصله ۱.۵ متری بین دانش آموزان و باز کردن پنجره‌های کلاس در هر ۱۰ دقیقه یکبار از جمله مواردی است که بایستی مدارس رعایت کنند و تمامی این پروتکل‌ها با لحاظ امکانات مدارس تعریف شده است.

پاشایی خاطرنشان کرد: با وجود تفویض اختیارات به مدارس، اجازه تعطیلی مدارس بر عهده مدیران نیست و در صورتی که یکی از دانش آموزان علائم مشکوک کرونا داشته باشد، مدیران می‌توانند طی انجام هماهنگی لازم با آموزش و پرورش منطقه، کلاس مدنظر را تعطیل کنند.

به گفته‌ مسئولان وزارت آموزش و پرورش با توجه به واکسیناسون بالای ۹۰درصدی معلمان و ۸۸.۵ درصدی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، مدارس از اوّل آذرماه، باز می‌شوند.

آذربایجان شرقی حدود ۷۵۰ هزار دانش آموز دارد که در بیش از هشت هزار باب مدرسه و ۳۲ هزار و ۸۱۳ کلاس تحصیل می کنند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار