سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مادر رادیو تبریز آسمانی شد

کد خبر : 1669
11:21
1400/08/08


پروین داداش زاده " پیشکسوت رادیو تبریز و از مجریان توانمند صدا و سیما دارفانی را وداع گفت.


به گزارش سونیوز، شادروان داداش زاده متولد 1330 هجری شمسی در تبریز از 14 سالگی کار گویندگی را آغاز و بیش از 40 سال به عنوان گوینده ثابت رادیو مشغول فعالیت شد.
این صدای ماندگار رادیو تبریز در برنامه خانواده به شهرتی ملی رسید و در کمتر از چند سال گویندگی ارشد رادیو را از آن خود کرد .
 وی با هنرمندانی ملی همچون مریم ریاضی نیز هم دوره بود.
به گفته خانم داداش زاده وی در اکثر برنامه های رادیویی قبل از انقلاب رادیو تبریز حضور داشت که برنامه بیست سئوالی رادیو تبریز که به صورت زنده برگزار می شد از جمله برنامه های رادیویی شاخص قبل از انقلاب بود.
مهمترین و شاخص ترین برنامه ای که مرحومه داداش زاده در رادیو تبریز بعد از انقلاب روی آنتن برد ؛ برنامه خانواده بود که کمتر آذربایجانی داریم که این برنامه را با صدای دلنشین مادر رادیو تبریز نشنیده باشد.
کسب مقام اول در اولین جشنواره تولیدات صدا و سیما یکی از مهمترین افتخارات پروین داداش زاده بود.
وی تا پایان عمر خود هیچ گاه با فضای مجازی ارتباط برقرار نکرد تا جایی که در یکی از مصاحبه های خود گفت: به حضور در فضای مجازی اعتقادی ندارم و با این فضا هم آشنا نیستم. گوشی مناسب استفاده از اینترنت هم ندارم و با گوشی ساده ای که دارم تماس های ضروری خود را برقرار می کنم.
وی که در سال های پایانی عمر خود به امر آموزش گویندگی نیز روی آورده بود شب گذشته جان به جان آفرین تسلیم گفت تا برای همیشه صدای مادر رادیو تبریز جاودانه شود.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار