سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

سامانه بارشی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

کد خبر : 1650
11:57
1400/08/04


رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه جدید بارشی از امروز سه‌شنبه ‌وارد استان شده و موجب کاهش دما می‌شود.


به گزارش سونیوز، محمد امیدفر افزود: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، نشان می دهد نفوذ و فعالیت این سامانه امروز و فردا موجب ابرناکی، وزش باد و بارش باران در استان می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در نواحی مرتفع و سردسیر استان موجب بارش برف می شود، اظهار کرد: فعالیت این سامانه در ارسباران موجب بروز پدیده مه می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز پنجشنبه به تدریج با عبور این سامانه از استان، جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود.

امیدفر، ادامه داد: در زمان کنونی ( ۹ و ۱۵ دقیقه) مراغه با ۱۱ و هوراند با یک درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گردمترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز هشت درجه بالای صفر و آسمان آن ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار