سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تبریک مدیریت موسسه فصل هنر به مناسبت روز جهانی هنرمند

کد خبر : 1646
17:30
1402/08/04


سونیوز : 25 اکتبر مصادف با 3 آبان ماه به نام روز جهانی هنرمند ثبت شده است. این روز به پاس زحمات نقاش بزرگ کانادایی « کریس مک کلور» نامگذاری شده است.


تصور یک جهان بدون هنر و خالی از حضور سبز هنرمندان ناممکن است. چرا که هنر، به گونه ای رویایی، روح انسان را از دردها و رنج ها رهایی می بخشد و این معجزه را تنها هنرمندان می توانند در قلب و ذهن ما رقم بزنند تداعی نمایند.

این روز، نمایشگر قدرت دست های خلاق و روح لطیف صاحبانِ مکتبِ هنر است، که درتاریخ و تقویم، از دیروز تا امروز و فردا همواره زنده است. چرا که هنر و هنرمند هرگز نمی میرد. هنر دنباله ای از ستاره های آسمان زندگیست، که در آن، شوق، شعف و لذت در کَرانهِ روح انسان، به واسطه صدای یک طنین گوش نواز، تلاقی رنگ و نور، نگاه در یک قاب عکس یا یک بوم نقاشی و نگاهی بی سر و صدا از مجسمه ای که به ابد خیره می شود­، بدون حد و مرز تا بی نهایت به تصویر کشیده می شود.

 این روز به پاس زحمات هنرمند و نقاش بزرگ کانادایی « کریس مک کلور » نامگذاری شده  است. این  هنرمند چیره دست توانست، هنر نقاشی را در بسیاری از کشورهای مختلف جهان به عنوان یک  « هنر مفهومی»  معرفی  و تثبیت نماید. بسیاری از هنرمندان و صاحب نظران، آثار این هنرمند بزرگ را رهیافتی برای رسیدن به مفهوم زیبایی و  تفکرات عاشقانه در زندگی معرفی نموده اند. این روز، برای به رسمیت شناختن جهان هنر و ارج نهادن به تمامی شیوه ها و سبک هایی است، که هنرمندان، باورها، تفکرات و دیدگاه های خاص خود را با یک آونگ آسمانی و تصویری رنگین و رویایی به زندگی انسان ها  هدیه می دهند.


مدیریت موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و  آژانس خبری تحلیلی سونیوز روز جهانی هنرمند را به تمامی هنرمندان خلاق و مستقل تبریک عرض نموده و امیدوار است، همواره روزهایی خوب به همراه اتفاقاتی نیک برای هنر و هنرمندان درخشان این سرزمین کهن رقم بخورد.

با احترام :

دکتر مهدی حیدری  
دکتر فرید حیدری
 
 
 
 

نویسنده : فرید حیدری
پژوهشیار