سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

روز جهانی هنرمند

کد خبر : 1644
05:00
1402/08/03


سونیوز : 25 اکتبر مصادف با 3 آبان ماه روز جهانی هنرمندان نامگذاری شده است.


به گزارش سونیوز، بیست و پنجم اکتبر در تقویم جهانی به عنوان روز هنرمند ثبت شده است. در این روز در کشورهای مختلف جهان از هنرمندان قدرانی می شود.

تاریخچه روز جهانی هنرمند
دلیل نامگذاری این روز به پاس زحمات نقاش بزرگ کانادایی بوده که “کریس مک کلور” نام داشته است و هنر نقاشی را به کشورهای مختلف جهان گسترش داد و خیلی دلسوزانه با شاگردان خود اموزش میداد. 

نقاشی های وی را راهی برای به دست آوردن تفکرات عاشقانه در زندگی دانسته اند . او این روز را برای به رسمیت شناختن جهان هنر ، و ارج دادن تمام راه هایی که هنرمندان دیدگاه خاص خود را به زندگی می دهند، ایجاد کرد سبک او رئالیسم عاشقانه میباشد  با نامگذاری این روز به هنر و هنرمند در جهان ارزش بیشتری قائل شدند . با نامگذاری روز هنر توسط کریس مک کلورد این روز را بیشتر به عنوان نقاش ها می شناسند زیرا که پابلو پیکاسو نقاش و مجسمه ساز معروف اسپانیایی در ۲۵ اکتبر به دنیا آمده است .

کریستی مک کلور، در سال ۱۹۶۶ در واشنگتن به دنیا آمد. او تحصیلاتی در زمینه عکاسی ندارد و خود را عکاسی آماتور می نامد. اما عکسی که از آتش سوزی ایگل کریک در ایالت اورگان گرفت، باعث شهرت او شد و در تمام خبرگزاری ها و رسانه ها منتشر شد.

در اوائل ماه سپتامبر، در ارتفاع ۱۴۰۰۰ پایی از سطح زمین، در فراز آسمان اورگان بودم که متوجه آتش سوزی ایگل کریک شدم. خود را برای سومین روز شیرجه آماده می کردم که توده عمودی از دود را دیدم که در پرش قبلی ام آن را ندیده بودم. بسیاری از آتش سوزی ها در این زمان از سال رخ می دهند، برای همین تعجب آور نبود. اما متوجه نشدم که چقدر این آتش سوزی می تواند عظیم باشد یا اینکه این آتش سوزی در ایگل کریک، یکی از مسیرهای موردعلاقه من برای پیاده روی رخ داده است

هنرمند شخصی است که به آفرینش آثار هنری می‌پردازد یا در هرشاخه‌ای از فعالیت‌های انسانی که به هنر مربوط می‌شود در حال فعالیت است. این تعریفی است از هنرمند که معمولاً به کسانی که برای تفنن به این امر مشغولند نیز اطلاق می‌شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار