سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

از متن تا حاشیه معارفه استاندار آذربایجان شرقی

کد خبر : 1634
11:25
1400/08/01


آئین تکریم و‌معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی با حواشی همراه بود.


به گزارش سونیوز، این مراسم راس ساعت ۸ صبح امروز در محل سالن همایش های مصلی اعظم حضرت امام‌خمینی (ره) تبریز با حضور وزیر کشور، معاون اول قوه قضاییه ، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان ملی و‌ محلی آغاز شد.
حجت الاسلام محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز در سخنرانی خود یادی از مرحوم پرهیزکار استاندار فقید آذربایجان شرقی و مرحوم راستگو معاون فقید سیاسی و‌ امنیتی استاندار آذربایجان شرقی کرد.
وی از تجربه فعالیت با سه استاندار در پنج سالی که امام جمعه تبریز است گفت و از همراهی و اهل مشورت بودن محمد رضا پورمحمدی به نیکی یاد کرد.
حضور معاون اول رئیس قوه قضاییه در این مراسم نیز به نوبه خود جالب بود که به دعوت امام جمعه تبریز حضور یافته بود.
امام‌جمعه تبریز فراجناحی بودن پورمحمدی را بسیار ارزشمند خواند و نقش پدری وی برای تمام ادارات و‌دستگاه ها را ارژشمند خواند.

آذربایجان شرقی استان پروژه های نیمه تمام
محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در این مراسم از وجود پروژه های نیمه تمام متعدد در این استان گلایه کرد و گفت: بسیاری از پروژه های استان به دلایلی نامعلوم‌تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری نرسیده‌اند.
وی از استاندار جدید خواست تمام کننده پروژه های نیمه تمام استان باشد.

گریه های استاندار سابق
سخنرانی محمد رضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز حاشیه هایی داشت.
از ماجرای یک کامنت تا گریه هایی برای یک شهروند تبریزی، وی در بخشی‌ از  سخنان خود از برخی مسئولان ملی دولت روحانی انتقاد کنایه آمیزی کرد و حضور شخص وزیر کشور دولت رئیسی در تبریز را بسیار حائز اهمیت خواند.
بازگشت امضای حکم استانداران به رئیس جمهور از دیگر کنایه های استاندار سابق بود ؛ وی امضای حکم استانداران توسط رئیس جمهور را مغتنم خواند.
وی در ادامه به یکی از اظهارات خود و بازتاب اینستاگرامی اش اشاره کرد و گفت: من یک مصاحبه کردم و گفتم که در دوران استانداری ما همه بلایای طبیعی و غیر طبیعی اتفاق افتاد به جز شهاب سنگ که یک نفر کامنت نوشت: شهاب سنگ هم خودتون و دولت تون هستید که ان شاالله می روید.
وی افزایش صادرات استان را نیز یکی از موفقیت هایش در استان خواند و اظهار داشت: در فضای قمر در عقرب اقتصاد کشور هیچ واحد اقتصادی در آذربایجان شرقی به گل ننشسته اند.
استاندار سابق آذربایجان شرقی در ادامه به بیان خاطره ای تلخ پرداخت و گفت: در مسیر بازگشت از استانداری به خانه بودم که مردی را دیدم که زانوهایش را بغل کرده؛ ابتدا فکر کردم بیمار است و به گفت و گو با وی پرداختنم، این مرد میانسال گفت: بیمار نیستم ؛ شرمنده اهل و‌اعیالم هستم و به همین خاطر نمی توانم به خانه برگردم.
استاندار سابق ادامه داد: کمکی کردم و تا یک مسیری با هم پیاده راه رفتیم در طول مسیر او مرا دعا می کرد و من خودم را نفرین می کردم که من چه استانداری هستم که مردم با این چالش ها مواجه هستند.
وزیر کشور در این مراسم نقش تبریز و آذربایجان را بی بدیل خواند و از ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی این خطه بسیار تعریف کرد.
وی مسئولیت استاندار جدید را بسیار مهم و حساس خواند و از وی به عنوان یکی از نیروهای تازه نفس و با تجربه برای استان خواند.
از دیگر حواشی این مراسم حمایت حضار با شعارهایی از جمله " استاندار ولایی حمایت ات می کنیم " از استاندار منتخب بود که تجربه فرماندهی سپاه عاشورا را در کارنامه خود دارد.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار