سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

"سردار خرم" استاندار آذربایجان شرقی شد

کد خبر : 1604
11:25
1400/07/26


با تصویب هیات وزیران؛ سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا امروز به عنوان پانزدهمین استاندار آذربایجان شرقی بعد از انقلاب وارد کاخ استانداری آذربایجان شرقی شد.


به گزارش سونيوز، بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان و مطرح شدن اسامی مختلف هیات دولت؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا را به عنوان نماینده عالی دولت در استان منصوب و از امروز جایگزین محمدرضا پورمحمدی استاندار فعلی آذربایجان شرقی شد.
 
استاندار جدید آذربایجان شرقی کیست؟
سردار سرتی‍پ دوم پاسدارعابدین خرم  متولد 1345 از شاهین دژ آذربایجان غربی و دانش آموخته کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است.
وی از فرماندهان دفاع مقدس و فرماندهی یگان‌های عملیاتی در مناطق درگیر استان آذربایجان‌غربی و از فاتحان ارتفاعات جاسوسان و از مدافعان حرم است.
سردار عابدین خرم در کارنامه‌‌ خود فرماندهی سپاه خوی و جانشینی و فرماندهی سپاه شهدای استان آذربایجان‌‌‌‌غربی را دارد و از روز پنج‌‌شنبه ۲۸ دی ماه 1396 فرماندهی سپاه عاشورا را برعهده گرفت.
عابدین خرم فرماندهی در عملیات های والفجر ۴ ، نصر ۵ ، کربلای ۱۰ و بعد از قبول قطعنامه رئیس ستاد تیپ ۴۸ فتح و لشکر استقراری سردشت، فرماندهی سپاه پیرانشهر، سلماس، خوی، معاونت هماهنگ کننده منطقه بسیج استان آذربایجان غربی، فرماندهی لشکر عملیاتی ۳ حمزه (ع) جانشین فرماندهی سپاه شهدا و فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی به مدت ۶۸ ماه را در کارنامه ی خدمت خود داشته است.
وی در سال‌های اخیر که به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شده بود به اسارت داعش درآمد که به اعتقاد سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران نجات وی و 48 نفر دیگر از چنگال داعش به یک معجزه شبیه بود.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار