سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

دستفروشان تبريز به كمك پليس و شهرداري ساماندهي مي شود

کد خبر : 1570
12:13
1400/07/19


فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: با همکاری این مجموعه و شهرداری مساله دستفروشان تبریز به زودی حل و ساماندهی می شود.


به گزارش سونيوز، سردار حسین عبدی عصر یکشنبه در دیدار با شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر با بیان اینکه دستفروشی در تمام کشورها یک شغل محسوب می‌شود، ابراز امیدواری کرد با همکاری شهرداری تبریز  و نیروی انتظامی دستفروشان شهر ساماندهی شده و مشکلات آنان حل شود.

وی پلیس هوشمند و امنیت پایدار را شعار امسال هفته نیروی انتظامی اعلام و اضافه کرد: این شعار برگرفته از فرمایش های رهبری است.

عبدی ادامه داد: در پیام امسال رهبری نیروی انتظامی ستون فقرات امنیت کشور معرفی شد که در بحث کرونا نیز اشاره کردند که این نیرو چقدر فعال بود و در کنار این مسایل پلیس در بحث کشف احتکارات، ترافیک و محدودیت‌ها و نیز تمام مصوبات ستاد کرونا همکاری بسیار خوبی داشت.

وی سطح وقوع جرائم در آذربایجان شرقی را نسبت به میانگین کشوری پایین برشمرد و اظهار داشت: علت اصلی این مساله متمدن و نجیب بودن مردم استان و تبریز است و در کنار آن وجود روحانیت مسئولیت پذیر در جامعه موجب خودکنترلی مردم شده است.

عبدی اضافه کرد: در بحث خدمت‌رسانی هوشمند، مردم می‌توانند در خانه خود خودرو را ترخیص کنند و همچنین فرایند شماره گذاری را به حداقل رساندیم و کنترل جرائم و پیشگیری نیز به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی یادآور شد: حوزه شهری اهمیت بالایی دارد و شهرداری باید در خدمات فرهنگی، اجتماعی و همچنین در بحث خدمات ایجابی، یار و همکار پلیس باشد که متاسفانه در این خصوص فاصله ای وجود دارد که ناشی از مشکلات سیستماتیک مدریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه هر خدمتی که در شهر ارائه می‌شود، در سایه امنیتی است که نیروی انتظامی خلق کرده است، گفت: اگر امنیت نباشد، عمران وآبادانی نیز اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام رسول برگی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروی انتظامی و شهرداری پیشانی نظام هستند که شهروندان از بدو تولد با این دو نهاد سر و کار دارند و هر چقدر تعامل این دو مجموعه بیشتر باشد، خدمت‌رسانی به مردم نیز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: آسایش و راحتی ما و خانواده ما در سایه نظم و امنیت شهر است که این امر نتیجه زحمات کادر و پرسنل خدوم نیروی انتظامی است.

برگی با تاکید بر اینکه قدردان زحمات کادر و پرسنل نیروی انتظامی هستیم که جان خود را در دست گرفته تا امنیت شهر را تأمین کنند، ابراز امیدواری کرد با استقرار شهردار جدید تبریز این جلسات تعامل ادامه یابد چرا که هر چقدر این تعامل بیشتر باشد مشکلات نیز حل خواهد شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار