سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ارزیابان یونسکو به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کنند

کد خبر : 1565
20:59
1400/07/18


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه چهار کاروانسرای استان در مسیر ثبت جهانی است، اعلام کرد: ارزیابان سازمان یونسکو در تاریخ ۲۱ و ۲۲ مهرماه برای ارزیابی و ثبت این آثار به استان سفر خواهند کرد.


به گزارش سونيوز، احمد حمزه زاده روز یکشنبه در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک با عنوان « باغچه‌بان» در مرند افزود: کاروانسراهای یام مرند، خواجه نظر جلفا، جمال آباد میانه و گویجه بئل در اهر نامزد ثبت جهانی در فهرست یونسکو هستند.


وی گفت: ۵۶ کاروانسرای ایران در فهرست یونسکو نامزد ثبت جهانی است که از این تعداد چهار کاروانسرا در استان آذربایجان شرقی واقع است.

حمزه زاده افزود: از کشورمان تاکنون ۲۶ اثر در فهرست یونسکو ثبت شده که از این تعداد مجموعه کلیساهای آذربایجان و بازار تبریز از استان آذربایجان شرقی هستند.

سازمان‌ آموزشی،‌ علمی ‌و ‌فرهنگی ‌ملل ‌متحد (یونسکو) در چهارم نوامبر ۱۹۴۶ تأسیس شد و در شانزدهم نوامبر ۱۹۴۶، چهل و شش کشور از جمله ایران اساسنامه آن را امضا کردند.

اختتامیه جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه بان در کاروانسرای یام شهرستان مرند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و از برگزیده ها تجلیل شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار