سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

توافق ایران و ارمنستان برای بازماندن کریدور قفقاز

کد خبر : 1543
22:53
1400/07/13


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با مقامات ارمنستان سه تصمیم مهم گرفته شد، اول آنکه کریدور شمال به جنوبی که کشور ما را از مرز نوردوز به ارمنستان و از آنجا به کشور گرجستان متصل می‌کند و راه ارتباط با قفقاز است حتما باید باز نگه داشته شود.


به گزارش سونیوز،  خادمی‌، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با مقامات ارمنستان سه تصمیم مهم گرفته شد، اول آنکه کریدور شمال به جنوبی که کشور ما را از مرز نوردوز به ارمنستان و از آنجا به کشور گرجستان متصل می‌کند و راه ارتباط با قفقاز است حتما باید باز نگه داشته شود.

 وی گفت: دوم آنکه از این طریق راه جایگزین آن طی یک ماه آینده قابل استفاده برای وسایل نقلیه ترانزیتی باشد‌ همچنین بتوانیم همان محور قدیمی و دو نقطه‌ای که داخل خاک آذربایجان قرار گرفته طراحی جدیدی انجام بشود تا به عنوان یک راه جایگزین در محور قدیم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود:گرفتاری‌هایی که برای وسایل نقلیه ترانزیتی در محور ایروان ایجاد شده حل خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در بخش زیرساخت حداکثر مساعدت را برای رفع مشکل در منطقه گوریس که محور اصلی ترددی ایران به ارمنستان و منطقه قفقاز است به عمل آوریم.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار