سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

افت فشار آب در تبریز مرتفع می‌شود

کد خبر : 1542
22:44
1400/07/13


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی طرح رینگ آبرسانی شهر تبریز، گفت: با اتمام طرح رینگ جنوبی آبرسانی به تبریز، بخش عمده‌ای از قطعی و یا افت فشار بخش‌های مختلف این شهر مرتفع می‌شود.


به گزارش سونیوز، یوسف غفارزاده روز سه شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: در هر شهری برای اینکه منابع آب کیفیت و قدرت آب را تضمین کند، نیاز به احداث رینکی دور شهر است که تبریز تا حالا این رینگ را نداشته است.

وی طول این رینگ را که برای تکمیل آبرسانی و افزایش تاب آوری و پایداری شبکه آب شهر تبریز اجرا می شود ۲۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این طرح با پیش بینی ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار، دارای ۲ مخزن و یک پمپاژ است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی رینگ جنوبی تبریز را شامل زیرمجموعه های احداث مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی، احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین خط لوله رابط بین مخازن و ایستگاه پمپاژ بارگذاری می شود.

غفارزاده مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی را بزرگ ترین مخزن در حال ساخت شمال غرب اعلام کرد و گفت: کمبود ۲۵۰ هزار متر مکعبی آب تبریز یکی از عوامل اصلی تنش آبی است که با احداث این مخزن به ۱۵۰ هزار مترمکعب کاهش می یابد.

وی اظهار امیدواری کرد با تکمیل این مخزن ۱۰ ساعت تاب آوری آب تبریز افزایش یابد و بسیاری از مشکلات آب تبریز رفع شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار