سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

افزایش 55 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان‌شرقی

کد خبر : 1538
20:56
1400/07/12


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به صادرات ۶۲۲ میلیون دلار کالا از مبادی گمرکی استان در نیمه اول امسال، از افزایش ۵۵ درصدی ارزش صادرات این کالاها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.


به گزارش سونیوز، علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده برای افزایش تولید محصولات صادرات محور، در این مدت از گمرکات استان ۸۴ قلم گروه کالایی به ۹۹ کشور به‌ ویژه کشورهای همسایه صادر شده است.

وی بر اهتمام شرکت‌های معتبر و توانمند استان برای حضور پویا و فعال در نمایشگاه‌های بین المللی به‌ ویژه نمایشگاه‌های کشورهای همسایه به‌ منظور معرفی ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد پایانه صادراتی در نقاط مرزی استان از جمله موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز بر نقش محوری صادرکنندگان و تولیدکنندگان در ارتقای جایگاه صادراتی استان تاکید کرد و گفت: از زمان ابلاغ ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان از ۲۲ فروردین ماه سال ۹۷ تا ۱۶ شهریور ماه سال جاری، در مجموع حدود ۲.۵ میلیارد یورو میزان تعهدات صادرکنندگان استان بود و با ایفای تقریبی ۱.۹ میلیارد یورو از این میزان، ۷۶ درصد تعهدات ارزی صادرکنندگان استانی محقق شده است.

راستی از فراخوان انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی خبر داد و با اشاره به اینکه تا ۲۸ مهرماه سال جاری زمان ثبت نام در این رویداد تمدید شده است، افزود: تاریخ مورد اشاره غیرقابل تمدید بوده و واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان مدارک خود را جهت ثبت نام به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

گزارش دبیرخانه کارگروه و ناظر گمرکات آذربایجان شرقی در خصوص آمار واردات و صادرات استان و کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری، گزارش پایش صادرات براساس برنامه توسعه صادرات استان در سال ۱۴۰۰، گزارش عملکرد میز استانی کشور ارمنستان در ۶ ماهه اول امسال از جمله موضوعات مورد بررسی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بود.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار