سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

واکسینه ۴۰درصد دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی علیه کرونا

کد خبر : 1536
20:42
1400/07/12


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ادامه روند واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: تاکنون تمام معلمان و ۴۰درصد دانش‌آموزان استان علیه کرونا واکسینه شدند.


به گزارش سونیوز، عباسعلی درستی اظهار کرد: بر این اساس ۶۹ درصد جمعیت بالای ۱۲سال آذربایجان شرقی واکسن دریافت کرده اند که شامل ۲میلیون و ۹۳۰ هزار نفر دزز اول و دوم می شود.  

وی افزود: از این تعداد ۲میلیون و ۱۵۰هزار دزز اول و ۷۸۰هزار نفر دزز دوم را دریافت کردند و از نظر رتبه بندی استانی به لحاظ اجرای طرح واکسیناسیون کرونا، رتبه اول کشوری را داریم.  

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون مادران باردار نیز در استان در حال انجام است، گفت: البته تعداد مراجعات مادران باردار برای واکسیناسیون نسبت به قبل کمتر شده است.  

درستی ادامه داد: روزانه ۴۵۰ تا زیر ۶۰۰ نفر مبتلا در آذربایجان شرقی شناسایی می شود و حدود ۲۰ نفر در روز بر اثر ابتلا به کرونا فوت می شوند.  

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکهزار و ۵۳۰ کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند اما از تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه کاسته شده و این به معنی کاهش فوتی های کرونا در روزهای آینده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار