سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تنها یک درصد گردش مالی 10 هزار میلیارد تومانی مس سونگون در آذربایجان است

کد خبر : 1513
12:36
1400/07/06


معاون علمی وفناوری سپاه عاشورا با انتقاد از برخی کم لطفی ها در حق مردم آذربایجان گفت: از گردش مالی 10 هزارمیلیارد تومانی مس سونگون، تنها یک هزار میلیارد تومان در آذربایجان شرقی در این استان انجام می شود ومابقی مربوط به خارج از استان است.


به گزارش سونیوز، نادر ارسلانی امروز در بازدید از معدن مس انجرد این مجموعه عظیم تولیدی وصنعتی یکی از پتاسیل های عظیم معدنی استان و منطقه ارسباران در حوزه اشتغال و کارآفرینی برشمرد.

وی یکی از نیازهای عمومی کشورمان بخصوص منطقه اهر و ارسباران را اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه بسیار مستعد بخصوص در حوزه معدن ذکر کرد و بر ضرورت حمایت از طرح‌های اشتغالزای منطقه، بخصوص در این حوزه تاکید کرد.

ارسلانی اهر و منطقه ارسباران از مناطق مستعد در حوزه معدن و یکی از مناطق  معدنی مهم ایران برشمرد که متاسفانه با وجود معادن منحصر بفرد مس و طلا و سایر معادن همچنان از رشد مناسبی برخوردار نمی‌باشد.

این مقام مسئول خام فروشی فرآورده‌های معدنی را یکی مشکلات عدیده صنعت مس عنوان کرد و افزود: متاسفانه سال‌های سال است مس به صورت کنسانتره از استان و حتی از کشور خارج می شود که اگر تدبیر لازم برای ایجاد صنایع جنبی صورت گیرد مطمئنا شاهد افزایش  اشتغال پایدار  وکاهش نرخ بیکاری در این منطقه خواهیم بود. 

وی تاکید کرد انتظار داریم دستگاههای مرتبط و مدیران ارشد مجتمع های معدنی اعم از دولتی و خصوصی به امر مهم ایجاد صنایع تبدیلی و پائین دست مس ورود جدی کنند و با مواد اولیه به محصول گامهای عملی در این زمینه بردارند.

ارسلانی با انتقاد از برخی کم لطفی‌ها در حق مردم آذربایجان گفت: از گردش مالی 10 هزار میلیارد تومانی مس سونگون، تنها یک هزار میلیارد تومان در آذربایجان شرقی در این استان انجام می شود و مابقی مربوط به خارج از استان است.

وی از آمادگی معاونت علمی سپاه عاشورا برای تامین نیازمندی‌های این معدن و ارائه ایده‌های مرتبط توسط نخبگان بسیجی فعال در حوزه معدن خبر داد.

این مقام مسئول  افزود: نخبگان بسیجی به راحتی می توانند مشکلات در حوزه های مختلف را به درستی شناسایی کرده و راهکارهای مربوط به اجرای آن را مطرح و حتی دلائل عدم عملیاتی شدن آن را نیز بررسی کنند تا راه کارهای رفع مشکلات نیز به دست آید و حوزه معدن یکی از این حوزه ها می باشد

 وی نتیجه فعالیت های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی را  تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌های دانش بنیان، کمک به تسهیل چرخه ایده تا ثروت، اشتغال پایدار، افزایش ارزش افزوده محصولات و اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار