سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

روز جهانی خرگوش

کد خبر : 1501
15:07
1400/07/03


آخرین شنبۀ  ماه سپتامبر، که امسال برابر است با سوم مهر، 25 سپتامبر می باشد، روز جهانی خرگوش نامگذاری شده است تا در این روز به خرگوش‌های وحشی و خانگ توجه بیشتری گردد.


خرگوش‌ها از جهات بسیاری آزار می‌بینند: شکار می‌شوند، خورده می‌شوند، در آزمایشگاه‌های پزشکی از آن‌ها استفاده می‌شود، لوازم آرایش روی آن‌ها آزمایش می‌شود، از پوست و مویشان برای ساخت پالتو و کلاه استفاده می‌شود و ممکن است سال‌ها، تک و تنها، در قفس زندگی کنند. آن‌ها در مراتع، جنگل‌ها، تالاب‌ها، چمنزارها و بیایان‌ها زندگی می‌کنند و بیش از نیمی از خرگوش‌های جهان در شمال امریکا ساکن هستند. خرگوش‌ها از هر نژادی که باشند، برای طبیعت ارزشمندند و باید مراقبشان باشیم.

خرگوش‌ بعد از سگ و گربه محبوب‌ترین حیوان خانگی است. به خرگوشی که در حیاط یا در خانه با انسان‌ها زندگی کند خرگوش خانگی می‌نامند. این خرگوش‌ها به مکانی برای استراحت و مکانی برای دستشویی کردن نیاز دارند و می‌توان جای درست دستشویی کردن را به آن‌ها آموزش داد. از خرگوش‌های خانگی هم باید به‌خوبی مراقبت کرد تا طول عمر طبیعی‌شان را داشته باشند و از بی‌توجهی زجر نکشند. گاهی دیده می‌شود که افراد بیشتر به سگ و گربه‌شان می‌رسند و به خرگوش‌ها بی‌اعتنا هستند. در حالی که خرگوش‌ها هم حیواناتی اجتماعی هستند و به توجه و مراقبت صاحبشان احتیاج دارند. هر خرگوشی شخصیت منحصربه‌فردی دارد و با صاحبش به شیوۀخاصی ارتباط برقرار می‌کنند. اینکه کسانی گمان می‌کنند که خرگوش‌ها مثل سگ‌ها و گربه‌ها نیستند و فقط می‌خورند و می‌خوابند اشتباه است و با اطلاع‌رسانی باید این تفکر اشتباه را اصلاح کرد.

چرا خرگوش‌ها را دوست داریم؟
گوش‌هایشان: تا به حال به گوش‌های خرگوش‌ها دقت کرده‌اید که چه قدر بامزه و خوشگل است؟
شخصیتشان: هر خرگوشی شخصیت خاص خودش را دارد. بعضی از آن‌ها معاشرتی هستند و بعضی‌شان خجالتی، ولی همه‌شان صاحبشان را دوست دارند.
جهیدنشان: تا به حال جهیدن خرگوش را دیده‌اید که چه قدر بانمک است؟
قیافه‌شان: خرگوش‌ها نژادهای مختلفی دارند، برای همین ظاهر و قیافۀ هر کدامشان با دیگری فرق می‌کند.
خرگوش‌های معروف جهان را می‌شناسید؟
شخصیت خرگوش (Rabbit) در فیلم وینی پو (Winnie the Pooh).
خرگوش عید ایستر (Easter).
باگز بانی (Bugs Bunny).

چگونه روز جهانی خرگوش را جشن بگیریم؟
وقت بیشتری را با خرگوشتان بگذرانید. ساده و آسان است، ولی خرگوشتان را خوشحال می‌کند.
خرگوش‌ها استعداد خاصی در خنداندن صاحبشان دارند. از لحظات قشنگی که با او دارید عکس بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید. مهمانی برگزار کنید که تم آن خرگوش باشد و برای پناهگاه‌ها یا خیریۀ حیوانات پول جمع کنید.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار