سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

آغاز تحصیل ۸۷۰ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی از سوم مهر

کد خبر : 1494
14:02
1400/07/01


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۸۷۰ هزار نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این استان از روز شنبه، سوم مهرماه تحصیل خود به صورت مجازی را شروع می کنند.


به گزارش سونيوز، جعفر پاشایی روز چهارشنبه در گفت وگویی خبری با بیان اینکه امسال آغاز سال تحصیلی از سوم مهر ماه به صورت مجازی بوده و رویکرد آموزش و پرورش تحصیل آرام، منظم و تدریجی با لحاظ تمام جوانب است، افزود: تصمیمات وزارت آموزش و پرورش متعهد به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و یک دستورالعمل کلی از سوی وزارت برای آغاز سال تحصیلی به کل کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی اول مهر خواهد بود اما با توجه به این که این روز مصادف با روز پنجشنبه است، در این روز با عنوان جشن شکوفه ها مدارس برای دانش آموزان پایه اولی و پیش دبستانی برای آشنایی آن ها با حوزه تعلیم و تربیت، مدرسه و معلمان باز خواهد بود، لذا از سوم مهر ماه نیز مدارس سراسر کشور سال تحصیلی را شروع خواهند کرد.

پاشایی با اشاره به اینکه بازگشایی اصلی مدارس برابر دستور العمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش از اول آبان ماه و آغاز سال تحصیلی در سوم مهر ماه به صورت مجازی، ترکیبی و تلویزیونی خواهد بود، اضافه کرد: طبیعی است که در دنیا بحث حضور دانش آموزان در مدرسه اولویت اول است حتی برای ارتقای کیفیت در حوزه آموزش محتوای درسی نیز اولویت اول در دنیا، حضوری است و در کشور های مختلف نیز سعی بر این بود که در دوران کرونا در اولین فرصت دانش آموزان در مدارس حضور یابند.

وی اظهار داشت: در ابتدای کرونا به لحاظ اجبار به آموزش مجازی روی آوردیم و روند صد ساله آموزش تغییر یافت اما این اجبار باعث رخ دادن اتفاقات جدیدی در حوزه آموزش و پرورش شد که ما توانستیم آموزش های خود را به سمت آموزش های مجازی بکشانیم که منجر به شکل گرفتن ابر شبکه ای مانند شاد شد.

پاشایی گفت: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آمادگی لازم برای شروع مدارس با چهار روش مجازی، حضوری، ترکیبی و تلویزیونی را دارد.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق روستایی آذربایجان شرقی زیرساخت های اولیه را برای استفاده از حوزه آموزش مجازی را ندارد، افزود: این استان جزو اولین استان هایی است که به لحاظ اهمیت این موضوع اقدامات موثری انجام و مورد تایید وزیر وقت آموزش و پرورش قرار گرفت.

پاشایی دوران کرونا را هم برای دانش آموزان و اولیای محترم و هم برای متولیان امر آموزش و پرورش و برای نظام و تعلیم تربیت دوران سختی ارزیابی کرد و یادآورشد: لازمه جبران این مشکلات این است که اضلاع مختلفی که در تعلیم و تربیت مهم و تاثیر گذار هستند، با یکدیگر همکاری کنند چرا که حوزه آموزش و پرورش به تنهایی توانایی این کار را نخواهد داشت و باید اولیا محترم، معلمان و مدیران مدارس و نهادهای تاثیرگذار دست در دست هم دهند و به کمک هم این مشکلات را رفع کنند.

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی تعداد  ۳۹ ناحیه و منطقه بلافاصله بعد از شروع مدارس به شکل حضوری، تمام ظرفیت های درون سازمانی، برون سازمانی و امکانات درون مدرسه و همه نهادها و اولیای محترم تلاش می کنند مشکلات را حل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تعداد مدارس استان را هشت هزار و ۵۰۰ باب اعلام کرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار