سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

طرح کریدور خلاق محور تبریز- سهند تصویب شد

کد خبر : 1478
10:20
1400/06/28


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب طرح کریدور خلاق محور تبریز- سهند، گفت: هرگونه ساخت‌وساز، تغییر کاربری و صدور مجوز در محور تبریز- سهند باید براساس این طرح صورت گیرد.


به گزارش سونیوز، محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به برخی ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در این محور حتی قبل از افتتاح بزرگراه تبریز- سهند، گفت: با تصویب این طرح از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز و ایجاد کاربری‌های برنامه‌ریزی‌نشده جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف حفظ و احیای هویت فراشهری تبریز و بر مبنای کاربری‌های فراشهری با گرایش گردشگری و دانش‌بنیان تدوین شده است.

پورمحمدی همچنین توجه ویژه به سهم فعالیت‌های دانش‌بنیان در این طرح را خواستار شد.

طرح کریدور خلاق محور تبریز- سهند از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان بود که در این جلسه به تصویب رسید.

 طرح جامع شهر میانه و اصلاح میدان ورودی شهر بستان‌آباد هم در این جلسه تصویب شد.

در جلسه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین گزارش عملکرد کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان و برنامه‌های آتی این کارگروه ارائه شد.

تصویب برنامه مدیریت مناطق چهارگانه محیط زیست استان و تصویب توزیع اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور از دیگر نتایج جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار