سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

پیش‌بینی بارش باران در منطقه ارسباران

کد خبر : 1449
21:28
1400/06/20


رییس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طی امروز و فردا، گذر امواج تراز میانی جو در منطقه ارسباران موجب افزایش ابر و احتمالا بارش پراکنده باران می‌شود.


به گزارش سونیوز، محمد امیدفر، با بیان اینکه در هفته جاری جو استان پایدار خواهد بود، افزود: با ادامه این وضعیت دمای استان با افزایش نسبی یک تا سه درجه ای مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: آسمان آذربایجان شرقی در این مدت، صاف تا قسمتی ابری بوده و از روز سه شنبه تا جمعه در برخی ساعات با غبار محلی همراه خواهد شد و در منطقه ارسباران وزش باد تا گاهی شدید پیش بینی می شود. 

رییس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ملکان با ۳۲ درجه و ورزقان با پنج درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۳۸ و در سردترین زمان به ۱۸ درجه‌ سانتی‌گراد رسید.

امیدفر، ادامه داد: هم اکنون ( ۱۲ و ۴۵ دقیقه) مراغه با ۲۹ و ورزقان با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۲۷ درجه سانتی گراد و آسمان آن صاف است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار