سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

کم لطفی بانک‌ها به واحدهای تولیدی

کد خبر : 1440
18:43
1400/06/16


رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: نباید واقعیت ها را رها کرده و درگیر یکسری حواشی و تنش ها شویم. در کنار اینکه بخش دولتی باید به رفع ایرادات بدنه خود بپردازد، بخش خصوصی نیز باید اقدام به رفع کاستی ها و افزایش تمرکز خود بر حوزه تولید و صادرات کند.


به گزارش سونیوز، یونس ژائله امروز در جلسه بررسی وضعیت صادرات استان که در محل اتاق تبریز برگزار شد، اظهار داشت: باید شاهد تدوین نقشه راه برای حوزه صادرات استان باشیم که با توجه به رویکرد دولت جدید امیدواریم همکاری بدنه اقتصادی دولت و بخش خصوصی بیش از پیش گسترش یافته و شاهد برنامه ریزی درستی برای این بخش باشیم. 

وی ادامه داد: بخش دولتی نباید از مشورت با بخش خصوصی غافل شده و به تنهایی برای حوزه صادرات برنامه ریزی و تصمیم گیری کند چرا که این بخش خصوصی است که در مسیر اجرای سیاست های حوه تولید و صادرات قرار دارد. 

ژائله با بیان اینکه باید بر روی توسعه و افزایش صادرات از استان سرمایه گذاری شود، گفت: پس از تعیین مسئولان دولتی در استان باید شاهد جلسات رسمی بین بخش خصوصی، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس استان باشیم تا تصمیم گیری همه جانبه برای تدوین نقشه راه صادرات صورت گیرد. 

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همکاری بانک ها با بدنه تولید و صنعت استان را مهم ارزیابی کرده و گفت: منابع بانکی خوبی در آذربایجان شرقی داریم اما جذب واحدهای سرمایه گذاری در خود استان نشده که این امر کم لطفی در حق این واحدها محسوب می شود. 

وی افزود: نباید واقعیت ها را رها کرده و درگیر یکسری حواشی و تنش ها شویم. در کنار اینکه بخش دولتی باید به رفع ایرادات بدنه خود بپردازد، بخش خصوصی نیز باید اقدام به رفع کاستی ها و افزایش تمرکز خود بر حوزه تولید و صادرات کند. 

در این جلسه نماینده سازمان صمت استان، گزارشی از وضعیت صادرات استان و پیش بینی های انجام شده برای تحقق این میزان و همچنین میزان محقق شده ارائه داد. همچنین رییس کمیسیون صادرات و واردات اتاق تبریز و دبیران میزهای کشورهای مختلف گزارشی از مشکلات موجود در حوزه صادرات ارائه دادند.

نویسنده : سونیوز
پژوهشیار