سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

رکورد زنی آمار بساری های کرونایی در آذربایجان شرقی

کد خبر : 1438
18:28
1400/06/16


کرونا در آذربایجان‌شرقی، اسب خود را زین کرده و سرکشی می‌کند، به طوری که آمار بستری‌های آن در بیمارستان‌های استان با نزدیک شدن به مرز ۲ هزار نفر، رکورد زده است.


به گزارش سونیوز، بی تفاوتی و ساده انگاری مردم از یک طرف و نداشتن نقشه راه مناسب برای پیشگیری، این روزها آذربایجان شرقی را در چنگال کرونا گرفتار کرده است. 

بی توجهی یا کم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با کمبود واکسن در هفته های گذشته، سبب شده که ناقوس مرگ کرونایی در آذربایجان شرقی به صدا دربیاید، به گونه ای که اکنون تعداد فوتی های کرونایی در استان از ۲۵ نفر در روز گذشته است.  

کارشناسان می گویند مسوولان باید با ارایه راهکار مناسب و ضربتی، هر چهار مشکل تامین واکسن، پایین بودن سرعت واکسیناسیون و ضرورت افزایش مکان های تزریق واکسن، مقابله با بی تفاوتی و عادی انگاری مردم، کاهش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش حساسیت، روند صعودی ابتلا را کنترل کنند. 

البته وزیر بهداشت و درمان در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی که روز جمعه گذشته انجام شد، از مراکز درمانی و واکسیناسیون شهرستان های تبریز و سراب بازدید کرد و نسبت به تامین واکسن قول مساعد داد؛ او همچنین خواستار افزایش مراکز تجمعی و تزریق واکسن در استان شدند. 

دولت تمام توان خود را برای تامین و واردات واکسن گذاشته است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم نگران تامین واکسن کرونا نباشند، گفت: دولت تمام تلاش و توجه خود را برای تامین واکسن و انجام واکسیناسیون گذاشته است.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون گلستان تبریز و مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا، اظهار کرد: واکسیناسیون علیه کرونا در واقع یک کار جهادی است و دولت نیز برای واردات واکسن جدیت لازم را دارد تا میزان فوتی های کرونایی به حداقل برسد.
وی همچنین برافزایش تعداد مراکز واکسیناسیون در کشور به منظور جلوگیری از ازدحام مردم تاکید کرد.

وزیر بهداشت همچنین در حاشیه بازدید از بخش های کلیوی و پیوندی بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با اشاره به اینکه شیب نزولی ابتلا به کرونا در کشور آغاز شده، افزود: البته روند ابتلا در آذربایجان شرقی به قله پیک پنجم نرسیده و در روزهای آینده شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود. 

وی تاکید کرد: مردم به استفاده از ماسک توجه کنند و پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند ما هم واکسن را تامین می کنیم.  

عین اللهی همچنین در حاشیه بازدید از بخش های کلیوی و پیوندی بیماران کرونایی بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با اشاره به اینکه شیب نزولی ابتلا به کرونا در کشور آغاز شده، افزود: البته روند ابتلا در آذربایجان شرقی به قله پیک پنجم نرسیده و در روزهای آینده شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود. 

وی همچنین بر رعایت نکات بهداشتی و دوری از تجمعات تاکید کرد و گفت: مردم باید دقت کنند کرونا نگیرند چرا که این عوارض بعد از کروناست که منجربه مرگ و میر می شود و تجهیزات و امکانات هر چقدر هم که بیشتر باشد باز نمی توان کاری کرد.

وی به امکانات و تجهیزات و اساتید و پرسنل مجرب مستقر در بیمارستان امام رضا ع تبریز اشاره کرد و افزود: با بهره گیری از این امکانات و استقبال مردم از واکسیناسیون، تا  چند آینده، تبریز از پیک عوارض کرونا عبور می کند و مرگ و میر کاهش می یابد.

وزیر بهداشت همچنین ابراز امیدواری کرد تا دهه فجر امسال، طرح واکسیناسیون عمومی پایان پذیرد.

در همین حال معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: آذربایجان شرقی با نزدیک شدن به ۲هزار مبتلای بستری شده در بیمارستان های آذربایجان شرقی رکورد بستری در پنج دوره پیک کرونا را در استان شکست. 

دکتر روزبه رجایی از بستری شدن تعداد ۱۹۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: ثبت این تعداد بیمار یک رکورد از زمان شیوع کرونا در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ در یک‌ ماه گذشته تعداد موارد جدید بستری‌ کرونایی در استان بالای ۳۰۰ نفر گزارش شده است، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۵۶ مورد بستری جدید در بیمارستان‌های استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون ۳۵۲ نفر معادل ۱۸ درصد از مجموع بیماران کرونایی استان نیز در بخش‌های ویژه بستری هستند.اکنون ۳۵۲ نفر معادل ۱۸ درصد از مجموع بیماران کرونایی استان نیز در بخش‌های ویژه بستری هستند.

رجایی افزود: آمار ثبت شده نشانگر افزایش موارد بستری و مراجعه سرپایی است اما در چهار روز گذشته این روند افزایشی اندکی کندتر شده است.

وی در خصوص روند درمان بیماران کرونایی نیز اظهار کرد: فعلا مشکل خاصی در بیمارستان‌های استان وجود نداشته و تعداد تخت‌های غیر کرونایی در حال تبدیل به تخت‌های بیماران کرونایی است.

 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار