سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

ایمنی و سلامت معلمان و دانش‌آموزان پیش‌شرط آموزش حضوری در مدارس است

کد خبر : 1425
22:23
1400/06/10


استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: پیش‌شرط اصلی برقراری آموزش حضوری، ایمنی و سلامت معلمان، دانش‌آموزان و اولیاست.


به گزارش سونیوز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد، با قدردانی از دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت استان، اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش استان در بحث آموزش عملکرد خوبی داشته و نظام آموزشی هرگز تعطیل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: البته هیچ شیوه آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود و از این جهت با آسیب‌هایی مواجه شده‌ایم.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه سبک زندگی باید با شرایط کرونایی تطبیق داده شود، افزود: در ایام شیوع کرونا با تلاش‌های فرهنگیان و همکاری اولیا، شاهد کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور و ارتقاء نرخ سوادآموزی استان بوده‌ایم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس، گفت: پیش‌بینی‌های لازم در حال تصویب و عملیاتی شدن است؛ سال گذشته نیز با ابتکار وزارت آموزش و پرورش، شبکه شاد به سرعت استقرار یافت و آموزش در مدارس حتی قبل از دانشگاه‌ها شروع شد.

پورمحمدی تأکید کرد: پیش‌شرط آموزش حضوری در مدارس، واکسینه کردن کادر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و اولیا در سراسر کشور همچنین تأمین فضاهای آموزشی کافی است.

وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی برای اینکه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد نیز جدی گرفته شود و از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده شود.

وی در خصوص به‌کارگیری نیروی خدماتی در سیستم تعلیم و تربیت نیز قول پیگیری داد و گفت: پیشنهاد تشکیل کلاس‌ها با جمعیت حداکثر 30 نفر در این جلسه تصویب می‌شود و بعد از مجوز ستاد مقابله با کرونا اجرایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشایی مدارس در حالت‌های حضوری، ترکیبی و غیرحضوری در پروژه مهر امسال انجام شده است.

جعفر پاشایی با اشاره به برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت برای آموزش در دوران کرونا از جمله تولید محتوای آموزشی و درسنامه، پشتیبانی و یاریگری آموزشی و نظارت عملیاتی و میدانی، تصریح کرد: در سال گذشته تجارب خوبی کسب کردیم و آمادگی داریم  با تصویب ستاد کرونا با تمام ظرفیت و انرژی و به‌کارگیری ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

وی متذکر شد: با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس، 100 کلاس درس در هفته دولت امسال افتتاح شد و 250 کلاس نیز تا پایان شهریورماه در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

پاشایی در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان نیز خاطرنشان کرد: 80 درصد فرهنگیان استان واکسینه شده‌اند و تا پایان شهریور این فرآیند تکمیل می‌شود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار