سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد
تزریق۲۰۲ هزار دُز واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک در آذربایجان شرقی

کد خبر : 1421
22:03
1400/06/10


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون ۱۹۷ هزار دُز واکسن آسترازنکا و پنج هزار دُز اسپوتنیک در نوبت اول در آذربایجان شرقی تزریق شده است.


به گزارش سونیوز، محمدحسین صومی، روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا، افزود: براساس وعده مدیران کشوری، دُز دوم این واکسن‌ها در نیمه دوم شهریور وارد کشور می شود و به استان ها ارسال خواهد شد.

وی با قدردانی از سپاه و نیروهای بسیجی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و تامین سلامت مردم، اظهار داشت: از مصادیق انقلاب، احساس مسوولیت حاکمیت در مقابل مردم است و در این راستا سپاه، بسیج و سایر نهادها هرچه در توان دارند در این زمینه به کار می‌گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هماهنگی بین نیروها بزرگترین مزیت آذربایجان شرقی بوده و موجب شده تا این استان به لحاظ ابتلا و بستری بیماران در رتبه سی ام باقی بماند و تلاش می شود این وضعیت هر روز بهبود یابد.

صومی، ادامه داد: در مقابله با شیوع ویروس کرونا ۲۵ درصد از موضوع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داشت و ۷۵ درصد از سوی سایر نهادها تامین شد و از اولین روزهای شیوع این ویروس سپاه، بسیج، امام جمعه، استاندار و سایر دستگاه ها با احساس مسوولیت وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در این زمان جلوگیری از داغدار شدن خانواده هاست، یادآوری کرد: امید است با تغییر دولت نیز همین رویکرد و احساس مسوولیت با شدت بیشتری تداوم یابد تا از میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کاسته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون ۳۴.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند که متاسفانه در ۲ هفته اخیر این وضعیت ثابت مانده ولی با این وجود این استان بیشترین آمار واکسیناسیون روستایی ها را به خود اختصاص داده است.

صومی، افزود: اگر هر روز ۶۰ هزار واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز ما قرار دهند، می‌توان بیش از ۶۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال استان را واکسینه کرد.

مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل نیز در صورت تامین واکسن از سوی وزارت بهداشت، آماده خدمات دهی به عموم مردم تبریز است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار