سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۳۱۲ دستگاه استخراج رمزارز شناسایی و کشف شد

کد خبر : 1413
21:15
1400/06/08


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی و کشف ۳۱۲ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتال طی روز شنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ خبر داد.


به گزارش سونیوز،  عادل کاظمی اظهار داشت: در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی به سایر مشترکان همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، همکاران ما موفق شدند با گزارش مردمی و با حضور عوامل محترم پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی یک مرکز بزرگ استخراج غیرمجاز رمزارز را شناسایی و کشف کنند.

وی با بیان اینکه در این عملیات موفق، تعداد ۳۱۲ دستگاه استخراج رمزارز شناسایی و کشف شد، افزود: طی سال ۹۸، تعداد ۳۲۵۹ دستگاه، در سال ۹۹، تعداد ۳۱۶۳ دستگاه و طی سال‌جاری ۲۵۰۸ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز توسط برق تبریز کشف و شناسایی شد و مجموع کشفیات تا این لحظه به ۸۹۳۰ دستگاه رسیده است.

کاظمی یادآور شد: فعالیت‌های شناسایی، کشف و جمع‌آوری مراکز رمزارز طی سال‌های اخیر، منجر به احیای انرژی حدود 18.8 میلیون کیلووات ساعتی شده است.

کارشناس مسوول رسیدگی به انشعابات غیرمجاز برق تبریز نیز در مورد این عملیات یادآور شد:  با گزارش مردمی و هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی و مراجع قضایی موفق شدیم ۳۱۲ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز را در یک کارگاه صنعتی در منطقه‌ صنعتی غرب تبریز که فعالیت تولید آن متوقف شده و به عنوان مزرعه‌ استخراج رمزارز مورد استفاده قرار گرفته شناسایی و کشف کنیم.

ناصر رحیملو ادامه داد: در این عملیات تعداد ۳۱۰ کارت گرافیک مورد استفاده در استخراج رمزارز اتریوم و ۲ دستگاه ماینر مورد استفاده در استخراج رمزارز بیت‌کوین کشف و شناسایی شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار