سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت / افتتاح دانشکده کشاورزی اهر

کد خبر : 1410
20:39
1400/06/07


دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر به مناسبت هفته دولت و با حضور محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز افتتاح شد.


به گزارش سونیوز، دانشکده کشاورزی و منابع  طبیعی اهر به مناسبت  هفته  دولت و با حضور محرم زاده نماینده  مردم  اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز  افتتاح شد.

ذبیح الله نعمتی رئیس دانشکده  کشاورزی و منابع  طبیعی اهر ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان  از تلاشهای صورت گرفته  جهت اجرای این  ساختمان  تقدیر نمود و افزود: پروژه دانشکده کشاورزی اهر جزء مصوبات  کمسیون215 در سال 1389 بود که  عملیات  اجرایی آن  از سال 1391 آغاز گردید  این پروژه  با  زیربنای به مساحت 3870متر مربع با  مجموع  هزینه  کرد  79999میلیون  ریال  به  بهره برداری رسیده  است که  64999 میلیون  ریال  از محل  اعتبارات  طرح  تملک  دارائی های سرمایه ای  و مبلغ 5000 میلیون  ریال  از محل  درآمد های اختصاصی دانشگاه   و مبلغ  10000 میلیون  ریال  از محل  مانده  اعتبارات  طرح  تعمیر و تجهیز دانشکده  جهت  برقراری انشعاب ها  هزینه  شده  است.

رئیس دانشکده  کشاورزی و منابع  طبیعی اهر با اشاره  به اینکه  محل  این  پروژه در کمربندی جنوبی شهرستان  اهر قرار دارد فاقد حصارکشی و محوطه  سازی بوده  و نیاز به  عملیات   تسطیح  و آماده  سازی راه دسترسی به دانشکده می‌باشد،  افزود: از همه مسئولان  شهرستان  بالاخص نماینده  مردم  شهرستانای اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری و  سایر مسئولین و خیرین  شهرستان درخواست همکاری داریم تا با تامین  اعتبار مورد نیازوحل  این  نواقص، دانشجویان و کارکنان  از خدمات  آموزشی  رفاهی در خور شآن و نام  دانشگاه و منطقه برخوردار شوند.

نعمتی با اشاره  به پتانسیل  غنی منطقه  ارسباران و شهرستان  اهر از لحاظ منابع  طبیعی و کشاورزی افزود: این  پروژه  در راستای رفع  نیازهای منطقه  برنمه  ریزی شده است و امیدواریم  با تحصیل و اشتغال  فارغ التحصیلان در زمینه های مرتبط ،این دانشکده منشا آثار پربرکت و زمینه پیشرفت  اقتصادی و اجتماعی منطقه  را فراهم آورد.

میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز  ضن  تبریک هفته دولت و گرامیداشت  یاد و خاطره  شهیدان بزرگوار باهنر و رجائی، بر اهمیت  نقش علم و آگاهی در پیشرفت و توسعه جامعه  تاکید نمود و افزود : علم همواره  زمینه  توسعه  جوامع  را فراهم  می آورد چنانچه وجود  دانشگاه  ربع  رشیدی در هفتصد سال  قبل و  دانشگاه  تبریز در سده  اخیر منشآ پیشرفت  منطقه و کشور در زمینه های مختلف  شده  است.

مجیدی ضمن  اشاره  به  برخی از چهره های ماندگار ،علما و دانشمندان بزرگ از شهرستان  اهر و منطقه ارسباران  در زمینه های مختلف  علمی، فرهنگی، سیاسی، پزشکی و .. در طول  تاریخ افزود: این منطقه  دارای افراد  تاثیرگذار در عرصه های مختلف  منطقه و کشور بوده و در حال  حاضر نیز بسیاری از مسئولین و افراد  تاثیر گذار از این منطقه  در سطح  کشور به  فعالیت  می­پردازند و وجود این  استعداد های فاخر و  پتانسیل  غنی  ایجاب می­‌نمود که باید  ایجاد دانشگاه و تکمیل  پروژه های آموزش عالی در رشته های مختلف در این منطقه زودتر از زمان فعلی  صورت می گرفت و  حال  که  به هر دلیل  این کار امروز صورت می­گیرد  نیازمند  همکاری عموم مسئولان و مردم  برای پیشبرد  اهداف نظام آموزش عالی کشور و گسترش امکانات جهت  بهره گیری جوانان  منطقه است.

خدابخش فرماندار شهرستان  اهر ضمن  اعلام  آمادگی برای بهره گیری از همه پتانسیل ها وهمدلی مسئولین  اجرائی شهرستان  برای حل  نواقص و مشکلات  موجود ،از تلاش و پیگیری مسئولان دانشگاه  تبریز در خصوص تکمیل و راه اندازی دانشکده  کشاورزی  و منابع طبیعی اهر تقدیر کرد.

احمد محرم زاده نماینده  مردم  شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ضمن  تقدیر از همت و تلاش همه مسئولان  قبلی مخصوصا مسئولان دانشگاه تبریز در زمینه  پیگیری ساخت و راه اندازی این دانشکده افزود: راه اندازی و  افتتاح  این  دانشکده  مایه  افتخار مردم  منطقه می‌­باشد و با توجه  به  سابقه  درخشان و تاثیرگذاری مردم  این منطقه  در تحولات مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان و کشور امیدواریم  امانت  افتخارآمیز نسل های گذشته  را با غنای بیشتر به  آیندگان  تحویل دهیم.

محرم  زاده  باتاکید  بر ضرورت  ارتباط دانشگاه  با  بخش‌های تولیدی و صنعتی جامعه  افزود: عدم اشتغال  مرتبط با آموزش یکی از مشکلات  مهم  فارغ التحصیلان دانشگاهی منطقه است وامیدواریم  با گسترش دانشکده کشاورزی و منابع  طبیعی اهر که متناسب با  پتانسیل ها و  نیازهای منطقه  برنامه‌ ریزی و اجراء شده است  در آینده  شاهد تربیت نیروی انسانی ماهر و متناسب با  نیازها و توانمندیهای منطقه  باشیم.

گزارش سونیوز حاکی است، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر در سال 1385 تحت عنوان آموزشکده کشاورزی اهر در شهرستان اهر با دو رشته تحصیلی تکنولوژی تولیدات دامی و تکنولوژی مواد غذایی در مقطع کاردانی تاسیس گردید. با گسترش رشته ها در تابستان سال 1390 به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر ارتقا یافت این دانشکده در حال حاضر با 17 نفر عضو هیئت علمی،303 نفر دانشجو در 4 گروه آموزشی و در مقاطع تحصیلی کارشناسی 4 رشته و کارشناسی ارشد 4 رشته به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد. همچنین محل احداث پروژه  به مساحت  15 هکتار از اراضی مسکن  و شهرسازی بوده و همچنین از طرف اهالی روستای نقاره کوب زمینی به مساحت 20 هکتار  برای انجام  امور آموزشی و تاسیس سایت تحقیقاتی به دانشکده کشاورزی و منابع  طبیعی اهر اهداء شده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار