سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

مسئولان از افراد نخبه فارغ از جناح بندی سیاسی استفاده کنند

کد خبر : 1406
20:23
1400/06/07


عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه عدم بهره مندی از افراد شایسته و توجه نکردن به کارهای زیربنایی آفت و مایه تضعیف دولت هاست، گفت: مسئولان باید از افراد نخبه فارغ از جناح بندی سیاسی استفاده کنند.


به گزارش سونیوز، آیت الله محمدتقی پورمحمدی  در دیدار فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی مراغه افزود: براساس احادیث ائمه معصومین و حضرت علی (ع) کنارگذاشتن کارهای اساسی و مهم و نیز عدم توجه به اولویت ها از جمله عوامل سقوط و تضعیف دولت هاست.

وی ادامه داد: نیمه کاره ماندن طرح ها و نداشتن فکر منطقه ای و اهداف رسانه ای در اجرای آنها به ویژه توسط نمایندگان و مسئولان موجب تضییع بیت المال جامعه اسلامی است.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه باید امروز به کارهای زیربنایی توجه اساسی شود، اضافه کرد: نباید مسئولان و مدیران به طرح هایی با اهداف تبلیغاتی اکتفا کنند.

وی گفت: انجام اقدامات و طرح های نمایشی و تبلیغاتی که مورد اقبال برخی رسانه های مجازی بوده، کارهایی پوپولیستی و ظاهرسازی است که نباید در جامعه رواج پیداکند چراکه این امر تضعیف کننده دولت هاست.

آیت الله پورمحمدی تاکید کرد: براساس رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب، مسئولان نباید شعارهایی دهند که قابلیت اجرایی در وضعیت کنونی برای انجام آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: سپردن کارها و مسئولایت به افراد نالایق و نیز کنارگذاشتن افراد شایسته عارضه مهمی است که متاسفانه در کشور وجود داشته و این امر نیز تضعیف کننده جامعه است.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه باید از تجارب افراد برای مدیریت ها استفاده شود،گفت: در دهه های گذشته و حال حاضر با تغییر وزرا مجموعه مدیران زیردست آنان تغییر می یابد که این امر زمینه ساز ضعف در کارها خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: هفته دولت فرصتی برای معرفی خدمات ملت در دستگاه های اجرایی و خدمات رسان است.

سیدعلی موسوی افزود: در این راستا و در هفته دولت امسال ۴۰۵ میلیارد تومان طرح در بخش های مختلف شهرستان کلنگ زنی شده و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: براین اساس ۲۲۵ میلیارد طرح توسط دستگاه های اجرایی و ۹۰ میلیارد تومان طرح نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان اجرا خواهد شد.

موسوی اعلام کرد: بهره برداری از هفت دکل مخابراتی در این شهرستان از جمله طرح هایی است که در هفته دولت امسال دبه بهره برداری رسیده و زمینه ارائه خدمات ارتباطی و اینترنتی برای ۴۰ ورستای این شهرستان را فراهم می کند.

وی گفت: جدول گذاری و آسفالت ریزی معابر روستایی و بهره بردرای از ۹ هزار و ۷۲۲ واحد مسکن روستایی نوسازی شده از جمله طرح های عمران روستایی در این شهرستان است.

وی افزود: کلنگ زنی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی و افتتاح خیابان ۳۵ متری الغدیر از جمله طرح های زیربنایی در بخش عمران شهری و بهداشت و درمان است که در هفته دولت امسال انجام می شود.

موسوی ادامه داد: بهسازی ۳۳ کیلومتر از راه های روستایی پنجج روستای محروم این شهرستان با بیش از ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار و اجرای ۶۰ میلیارد تومان طرح در بخش آب و فاضلاب از جمله طرح هایی است که در یک سال اخیر توسط دستگاه های اجرایی در این شهرستان اجرا شده است.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی مراغه اضافه کرد: با وجود وضعیت قرمز این شهرستان هم اکنون ۳۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال این شهرستان واکسن دریافت کرده اند و روند واکسیناسیون در این شهرستان با روند مناسبی در حال اجراست.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار