سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

نقش آفرینی صنعت دفاعی در توسعه محصولات و فناوری‌های راهبردی کشور

کد خبر : 1398
22:40
1400/06/03


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: صنعت دفاعی میتواند به صورت غیر مستقیم در تمام مؤلفه های ده گانه اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام رهبری اثرگذار و در توسعه محصولات و فناوری های راهبردی کشور نقش آفرین باشد.


به گزارش سونیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران تابعه وزارت دفاع در استان با بیان اینکه راهبرد "ما می توانیم" در صنعت دفاعی به اوج بالندگی خود رسیده است، اظهار داشت: راهبرد "ما می توانیم" که بنیانگذار کبیر انقلاب آن را تعیین و ترسیم کرده اند و رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای به آن دارند پیشرفت هایی در صنعت دفاعی بوجود آورده است که می تواند برای دیگر صنایع کشور الگو باشد.

امام جمعه تبریز تحریم ها را باعث توانمندی حوزه دفاعی دانست و تصریح کرد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب که اشراف کامل به این حوزه دارند، امروز صنعتی که در دوران دفاع مقدس قادر به تولید سیم خاردار نبود، زیردریایی ها، ناوها و ناوچه ها و هواپیماهای جنگی و موشک های کوتاه برد و دوربرد و دیگر تجهیزات دفاعی را به بهترین شکل تولید و تعمیر می کند.

آل هاشم گفت: ایران اسلامی جزء 10 کشور دنیا است که در صنعت دفاعی و در یک محور اطمینان بخش برای کشور خودمان وارد میدان شده است و دیواره و کوه مستحکمی است که می توان به آن تکیه کرد.

وی با اشاره به قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت در منطقه ادامه داد: قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت در برابر استکبار و زیاده خواهی های رژیم غاصب اسرائیل در سایه توان بالای صنعت دفاعی ایران اسلامی بوجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حتی در خرید ملزومات ساده نظامی در مضیقه بودیم، ادامه داد: امروز با تلاش جهادی متخصصان داخلی صنعت دفاعی در اوج خود قرار دارد و بر مبنای رصد تاتکتیک ها و تهدیدهای دشمنان اقدام متناسب دارد و در بخش نیروهای زمینی، هوایی و فضا و بخش پدافند و حتی ساخت ماهواره به قدرت بازدارندگی در بالاترین سطح رسیده ایم.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار