سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

شیب تند گسترش کرونا درآذربایجان‌شرقی نگران کننده است

کد خبر : 1388
21:06
1400/06/01


استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه روند بیماری کرونا در آذربایجان شرقی رو به افزایش است و اگر این روند ادامه یابد وضعیت نگران کننده است.


به گزارش سونیوز، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در چهلمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا  با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون بازاریان و اصناف استان با مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا به خوبی همراهی کرده اند.

وی افزود: با توجه به عدم تعطیلی ادارات  در روزهای پنجشنبه، ساعت فعالیت آنها از ۷:۳۰ تا ۱۴ ظهر است.

پورمحمدی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز گروه های شغلی یک مجاز به فعالیت هستند و گروه های شغلی ۲ نیز با شرط رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی می توانند فعالیت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت بازارها و پاساژها با رعایت تمام دستوالعمل های بهداشتی در شهرهای قرمز، ادامه داد: گروه های شغلی سه و چهار در شهرهای قرمز همچنان تعطیل هستند.

وی با بیای اینکه سویه دلتای ویروس کرونا از شرق کشور وارد شده، گفت: با وجود اینکه پیک بیماری در استان های شرقی در حال کاهش است ولی این یک واقعیت تلخ است که روند ابتلا در استان های غرب و شمالغرب در حال افزایش است.

پورمحمدی اظهار داشت: متاسفانه روند بیماری در آذربایجان شرقی  رو به افزایش است و اگر این روند ادامه یابد وضعیت نگران کننده است.

وی همچنین با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان، گفت: با همکاری ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و شهرداری تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون به ۸ مرکز افزایش یافته که طی ۵ روز آینده ۴ مرکز دیگر نیز اضافه می شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۳۳ درصد جمعیت باای ۱۸ سال استان واکسینه شده اند که از متوسط کشوری بیشتر است و تلاش می شود تا پایان شهریور ۶۰ درصد جمعیت استان واکسینه شوند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار