سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۷ میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی تامین اعتبار می‌شود

کد خبر : 1382
15:09
1400/05/31


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از پیشنهاد تامین اعتبار هفت میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به موزه دفاع مقدس استان خبر داد.


به گزارش سونیوز، داود بهبودی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: موزه دفاع مقدس آذربایجان در قانون بودجه ردیف مستقلی دارد و برای امسال مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و باید تلاش کنیم ردیف مربوطه در سال‌های آینده تقویت شود.

وی ادامه داد:  همچنین پیگیری‌های لازم در خصوص ابلاغ اعتبار مازاد بر ردیف فوق به مبلغ هفت میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این موزه دارای جنبه‌های مختلف ارزشی، فرهنگی و تاریخی است، اظهار کرد: هنوز سازمان مدیریتی متناسب با آن تعریف نشده و باید از طریق ارگان‌های مرتبط اداری استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی سازمان مناسبی برای مدیریت این مجموعه تعریف شود.

وی افزود: لازم است در دولت جدید این مسئله پیگیری و حل شود و در بودجه سال آینده نیز این مسئله مورد توجه قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌ها در این مورد استفاده شود.

بهبودی با اشاره به دغدغه تامین اعتبارات مورد نیاز موزه دفاع مقدس استان  گفت: شهرداری تبریز اگر اراده کند، می‌تواند از عهده تامین سهم خود برآید.

وی افزود: علیرغم زحمات فراوانی که کشیده شده متاسفانه هنوز برخی از مسائل اساسی موزه همچون وجود معارض‌ها حل نشده که ضروری است با کمک استانداری و نیز همکاری شهرداری و شواری جدید شهر این موضوعات حل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: برای تولید محتوای موزه قراردادی با شهرداری منعقد کرده‌ایم که بر آن اساس مقرر شده رقم ۳ میلیارد تومان به موزه اختصاص دهند که تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان تامین شده و انتظار داریم مساعدت بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

اصغر عباسقلی‌زاده تکمیل ویدئووال برای سِن اصلی، استندهای رایانه‌ای دیجیتالی و تامین برق اضطراری موزه دفاع مقدس استان را ضروری برشمرد و گفت: تجهیزات سخت افزاری اصلی‌ترین نیاز موزه است.

وی با بیان اینکه اسناد دفاع مقدس شرایط خاص نگهداری دارد، توضیح داد: بنیاد شهید نوشته‌های شهدا را جمع‌آوری و نسخه دیجیتال آنها را تهیه کرده؛ تندیس های یک به یک شهدای شاخص نیز در حال تهیه هستند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار