سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

واکسن کرونا به اندازه کافی در مراکز بهداشت آذربایجان‌شرقی موجود است

کد خبر : 1375
19:07
1400/05/29


مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دوز اول و دوم واکسن کرونای افراد دعوت شده به مراکز بهداشت آذربایجان‌شرقی به اندازه کافی موجود است.


به گزارش سونیوز، دکتر سیمین خیاط زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: میانگین بستری‌های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به حدود ۲۸۰ نفر رسیده و از مجموع تست‌های این بیماری، روزانه ۳۵ تا ۴۰ درصد موارد مثبت هستند.

وی با بیان این‌که میانگین فوتی‌های روزانه کرونا در استان به ۱۲ الی ۱۳ نفر رسیده است، افزود: از روز جمعه واکسیناسیون کرونایی در مراکز تجمعی چهارگاه تبریز، مجددا آغاز و به تمامی نوبت‌دهی‌های روز گذشته، از امروز رسیدگی می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این‌که از همشهریان عزیز خواهشمندیم به صورت تناوبی به مراکز بهداشت مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: نیازی به تجمع افراد برای واکسیناسیون نیست زیرا واکسن سینوفارم نوبت اول و دوم به اندازه کافی در اختیار داریم.

خیاط زاده با اشاره به این‌که فعلا دوز دوم‌ واکسن استروزنکا و اسپوتنیک به استان نرسیده است، گفت: ۱۲۷ مرکز واکسیناسیون فعال در استان وجود دارد و تاکنون یک میلیون و ۹۲ هزار دوز تزریق انجام شده است. 

وی از واکسیناسیون کرونایی نزدیک به ۳۲ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و افزود: بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز تزریق واکسن جدیدی از سوی ارگان‌های مختلف به ما تحویل داده شده که پس از تجهیز کامل و بهره برداری، انجام واکسیناسیون در این مراکز آغاز خواهد شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار