سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

آزادگان در اردوگاه‌های رژیم بعثی راه سیدالشهدا (ع) را ادامه دادند

کد خبر : 1366
18:14
1400/05/25


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آزادگان میهن، صبورتر از سنگ صبور بودند، گفت: این افراد در اردوگاه‌های رژیم بعثی، راه سیدالشهدا (ع) را ادامه دادند.


به گزارش سونیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران با گرامیداشت ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، افزود: این اسوه‌های صبر و مقاومت همه‌ روزه در اردوگاه‌های رژیم بعثی شکنجه می‌شدند اما با پیروی از امام حسین (ع) هیچ‌گاه به خواسته‌های دشمن تن نداده و تسلیم ذلت نشدند.

وی اظهار کرد: آزادگان سرمایه عظیمی برای ادامه آرمان‌ها و اهداف حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان والامقام هستند و در دوران اسارت خود با روحیه ایستادگی و دلاوری و پایداری، از کیان و شرافت انقلاب اسلامی دفاع کرده و بهترین معنای واژگان «صبر» و «مقاومت» هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، روز بزرگی در تاریخ کشور بوده و در این روز جمهوری اسلامی ایران توانست با سربلندی، رزمندگانی که مجاهدانه از دین و شرف دفاع کرده بودند را به وطن بازگرداند.

سردار عباسقلی‌زاده با بیان اینکه آزادگان از قید نفس و نفسانیات و همه‌جا و همه‌کس بریده و به خدا پیوسته بودند، ادامه داد: آن‌ها را می‌توان جزو مومن‌ترین انسان‌های روی زمین دانست زیرا این افراد با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستاده و از شکنجه‌های مزدوران بعثی هراسی به خود راه ندادند.

به گزارش سونیوز، آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس ۹ هزار و ۸۲۳ شهید، ۲۳ هزار و ۷۰۴ نفر جانباز و یک هزار و ۷۸۳ نفر آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

بنا براین گزارش، از مجموع آزادگان استان ۸۶ درصد را نیروهای ارتش، ۱۳ درصد را نیروهای سپاهی و بسیجی و یک درصد را نیز سایرین تشکیل می دهند.

در دوران جنگ تحمیلی ۴۲ درصد از آزادگان آذربایجان شرقی در اردوگاه تکریت، ۳۱ درصد در اردوگاه های رومادیه، ۱۸ درصد در اردوگاه های موصل، هفت درصد در اردوگاه های بعقوبه و ۲ درصد نیز در سایر اردوگاه های عراق نگهداری می شدند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار