سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

زندگی زیر سایه بی برقی/اتصال وعده‌های توخالی مسوولان شرکت برق تبریز!

کد خبر : 1364
18:02
1400/05/24


قطعی برق در تبریز حالا دیگر به موضوعی عادی تبدیل شده و انتقادهای مردم، نمایندگان مجلس و مسوولان ارشد استانی هم کار ساز نیست.


به گزارش سونیوز، خاموشی‌های طولانی مدت و خارج از برنامه به قدری زیاد شده که مردم به قطعی‌های اعلامی از سوی شرکت برق راضی شده‌اند و این دقیقا همان چیزی است که شرکت برق می‌خواهد!

اعتراض های مردم و رسانه‌ها زیر سایه سنگین سخنان متناقض شرکت برق تبریز رنگ باخته و موجی از بی‌اعتمادی شهروندان را فرا گرفته است.

حتی در حالی که گفته‌اند در ساعات پیک مصرف برق قطع نمی‌شود اما خاموشی‌ها تا پاسی از شب و تا ساعت ۲۳ هم ادامه دارد.

بی تدبیری مسوولان شرکت برق از یک طرف و وعده‌های تو خالی‌شان از طرف دیگر بر شدت اعتراض‌ها دامن زده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تبریز چهارشنبه هفته پیش(۲۰ مردادماه)، گفته بود: «هفته آینده در تبریز خاموشی برق نخواهیم داشت.»

این وعده پوچ در حالی مطرح شده که در همین هفته جاری خاموشی ها به بیشترین میزان خود یعنی تا ۸ ساعت آنهم در سه نوبت رسیده!

خاموشی های تبریز به اندازه ای بی حساب و کتاب شده که معلوم نیست شرکت توزیع برق[شما بخوانید شرکت قطع برق] بر چه اساسی اقدام به قطع گسترده و طولانی مدت برق می کند!

در حالی که معاون شرکت توانیر گفته هفته آینده(این هفته) برق قطع نمی‌شود! اما اینجا در تبریز، شرکت توزیع برق برنامه قطعی تا ۲۸ مرداد را منتشر کرده که باعث خشم مردم شده است.

عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در واکنش به اعتراض ها گفته: «سقف برق مورد نیاز در تبریز در ایام تابستان روزانه ۹۵۰ مگاوات است اما برایمان ۶۶۰ مگاوات سهمیه تعیین کردند. خاموشی های اخیر برای جبران این کسری ۳۰ درصدی رخ داد».

«قطعی‌های گسترده برق در تبریز معنی‌دار است!» این را احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفته است.

مهدوی، فرماندار تبریز هم در واکنش به قطعی های مکرر برق خطاب به شرکت برق گفته: «مردم از خاموشی ها عصبانی و ناراحت هستند!»

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز هم با انتقاد شدید از شرکت برق گفته: «مردم تبریز مردمان فداکار، صبور و نجیبی هستند و سزاوار این بی مهری و کم لطفی شرکت توزیع برق کشور نیستند.»

او خطاب به نمایندگان مجلس هم متذکر شده: «از مسوولان امر سوال و پیگیری کنید و ببینید آیا این حجم از خاموشی در تبریز عادلانه است؟»

گرمای هوا، کرونا، بی برق طولانی مدت این روزها شهروندان تبریز را کلافه تر از همیشه کرده است. حالا مردم از همان دریچه‌ای که هر روز برق می‌رود، به شکلی بدبینانه به مسوولان نگاه می‌کنند!


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار