سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

امسال ۱۵۷ واحد جدید صنعتی در آذربایجان شرقی ایجاد شد

کد خبر : 1363
17:59
1400/05/24


سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ایجاد ۱۵۷ واحد صنعتی جدید در سال جاری با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان خبر داد .


به گزارش سونیوز،  آرش نگاهبان روز یکشنبه در گفت و گویی با اعلام اینکه تعداد واحدهای صنعتی ایجادی در آذربایجان شرقی در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت : بیشترین واحدهای ایجاد شده در زمان مذکور در گروه های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات از لاستیک و پلاستیک ، ساخت مواد و محصولات شیمیائی ، ساخت منسوجات و محصولات غذایی و آشامیدنی هاست .

وی افزود : تا پایان تیرماه سال جاری، بیشترین واحدهای صنعتی در شهرستان های تبریز، آذرشهر و شبستر راه اندازی شده اند.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت آذربایجان شرقی همچنین از راه اندازی ۷۷ طرح توسعه ای واحدهای تولیدی در چهار ماهه اول امسال با سرمایه گذاری ۱۰۷۳ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای بیش از ۶۸۰ نفر در استان خبر داد.
وی خاطرنشان کرد : بیشترین واحدهای راه اندازی شده ناشی از توسعه واحدهای تولیدی، در گروه های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات ، محصولات فلزی فابریکی و محصولات از لاستیک و پلاستیک بوده است.


نگاهبان همچنین اعلام کرد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در چهار ماهه نخست امسال ، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد کاهش یافته است.


هم اکنون در آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۶ هزار نفر فعالیت دارند.


بیشترین واحدهای صنعتی فعال استان در حوزه شهرستانهای تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد و مرند قرار دارند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار