سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

فرماندار هشترود: تعلل در اجرای پایاب سد سهند قابل قبول نیست

کد خبر : 1362
17:54
1400/05/24


فرماندار هشترود با انتقاد از کم‌کاری و تعلل پیمانکار و مجری طرح پایاب سد سهند، گفت: تعلل در اجرای پایاب این سد قابل قبول نیست.


به گزارش سونیوز، امین امینیان روز یکشنبه در جلسه کمیته راهبری سد سهند اظهار داشت: متاسفانه این‌ همه تعلل و کم‌کاری به کار جمعی و مشارکتی در این شهرستان آسیب می‌زند.

وی از تزریق ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دیگر به این طرح خبر داد و از مجری طرح خواست تا پایان شهریور ماه فاز نخست پایاب سد سهند را به اتمام برساند.

وی همچنین از  کلیه عوامل دخیل در اجرای پروژه هزار هکتاری خواست نسبت به مفاد تفاهم‌نامه پایبند باشند و اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای نسبت به تعیین تکلیف حقوقی بهره‌بردارانی که تمایلی به مشارکت ندارند با همکاری بخشداری و معاون فرماندار اقدام کند.

فرماندار هشترود با اشاره به اینکه منابع مالی جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی ظرف هفته آینده پرداخت می‌گردد، بیان کرد: تا شهریور ماه امسال به مجری و پیمانکار فرصت داده می‌شود و پس از این فرصت هیچ بهانه‌ای مورد قبول نخواهد بود.

امینیان ادامه داد: بهره‌برداری از این فاز به افزایش ۱۵۰ هزار تنی محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود و تعلل در آن به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

به گزارش سونیوز سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب روی رودخانه «قرانقو» از سرشاخه‌های رودخانه «قزل‌اوزن»، در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود احداث شده است.

این سد با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع است.  


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار