سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

امام جمعه تبریز: جهاد دانشگاهی نیروهای انسانی کارآمد دارد

کد خبر : 1358
13:42
1400/05/23


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان این‌که جهاددانشگاهی، دارای هویت اسلامی بوده و از منابع انسانی متعهد و کارآمد برخوردار است، گفت: این نهاد انقلابی در حوزه‌های علم، فناوری و فرهنگ پیشگام بوده و در سطح کشور موثر، امیدبخش و الهام بخش است.


به گزارش سونیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در دیدار جمعی از اعضای سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با وی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ترکیب جهاد و دانشگاه و مولود مبارک انقلاب اسلامی و جزو معدود رویش‌های اصیل انقلاب بوده که امروزه آن نهال نورس انقلاب تبدیل به درخت تناور و ثمربخشی شده است. 

وی با تاکید بر این‌ که تلفیق جهاد با علم و دانش و دانشگاه،  پیام بسیار واضح و روشنی دارد، افزود: آنچه از فعالیت‌های جهادد دانشگاهی بعد از انقلاب نمایان است، کارآمدی و به روز بودن آن بوده و این نهاد انقلابی با تعامل سازنده در عرصه‌های ملی و حتی بین المللی منشا آثار بسیار خوبی بوده است. 

وی گفت: جهاددانشگاهی توانسته نیازهای کشور را به خوبی شناسایی و برای رفع آن‌ها، طرح و ایده نو ارائه کند، این نهاد می‌تواند دانشجویان را در داخل دانشگاه هدایت کرده و آن‌ها را به پختگی و کمال برساند. 

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر لزوم تقویت سازمان جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های جهاددانشگاهی به عنوان رابط بین دانشگاه و جامعه، تربیت نیروهای کارآمد و متعهد هست، که عملکرد این نهاد در این مورد نمره قابل قبولی دارد. 

وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مهم، پویا و تاثیر گذار برخاسته از آرمان‌های انقلاب بوده و در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، فناوری و پزشکی خوش درخشیده و دستاوردهای ارزشمند و تاثیرات مهم و زیربنایی در بخش‌های مختلف جامعه داشته و نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد. 

وی خطاب به کارکنان سازمان جهاددانشگاهی، گفت: قدر خودتان را بدانید، روی اسم جهاددانشگاهی تکیه کنید و مقتضای این اسم حقیقتا در حوزه دانشگاه، جهاد کنید. به کارهایی که انجام دادید راضی نباشید و سعی کنید حداقل ۱۰ برابر کارهای انجام شده را در روزهای آتی انجام دهید. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: سعی کنید پایه مستحکم و مقاومی داشته باشید، انقلابی بودن را حفظ کنید و روی ایمان، تعهد، باورهای شجاعت آور و عزت آور کار کنید. 

وی تشریح کرد: جهاددانشگاهی کارهای مهمی بعد از انقلاب انجام داده و فعالیت‌های جهاددانشگاهی کاملا نمایان، روشن و امیدبخش است. این نهاد، نهادی پویا و تاثیرگذار بوده که می‌تواند با اقدامات علمی، پژوهشی، آموزشی و نظری خود در تربیت نیروهای متخصص، نخبه و تحصیل کرده و جذب اساتید صاحبنظر موفق عمل کند و در جهت پیشبرد برنامه‌های توسعه کشور و گام دوم انقلاب، گام‌های اساسی بردارد. 

وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی فقط یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است، یک سمت گیری و یک حرکت رو به جلو هست که هرچه این فرهنگ را در جامعه رشد بدهیم و آن را پایدار و استوار کنیم، کشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال پیش برده ایم. 

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نهاد جهاددانشگاهی، گفت: رهبری به فعالیت‌های جهاددانشگاهی علاقه ویژه‌ای دارند، رهبری نظرشان بر این بود که جهاددانشگاهی باعث شده نیروهای مخلص انقلابی فعالیت‌های علمی و فناوری را در فضای اسلامی جهاددانشگاهی انجام دهند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار