سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

تاکید فرماندهی انتظامی مراغه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری

کد خبر : 1350
12:50
1400/05/21


فرمانده انتظامی مراغه گفت: فرهنگ عاشورا بر دو پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار است و بر همین اساس این فرماندهی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم تاکید دارد.


به گزارش سونیوز، سرهنگ توحید فارسی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این فرماندهی ضمن گرامیداشت حماسه باشکوه و الهی عاشورا، در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری در صحنه حاضر است و از مشارکت و همراهی هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم عزادار استقبال می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان عزارداری‌های ماه محرم با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را به گونه‌ای که مانع هرگونه سوء‌استفاده دشمنان شود، مدیریت کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی که خود را سرباز مکتب حیات‌بخش حضرت امام حسین(ع) می‌داند با عشق و انگیزه الهی تلاش خواهد کرد، برنامه‌های تدارک دیده شده توسط مساجد، هیئت‌های مذهبی در فضای امن و آرام برگزار شود.

فرمانده انتظامی مراغه اضافه کرد: تمهیدات لازم نیز برای تأمین امنیت فراهم شده است و پوشش انتظامی، نظم‌بخشی، اجرای طرح‌های ترافیکی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به جد در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ فارسی اظهار داشت: حفظ امنیت عمومی، جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی، سد معبرهای اطراف مراسم، مقابله با هرگونه ناامنی و اقدام مخل امنیت از مهم‌ترین وظایفی است که فرماندهی انتظامی شهرستان و واحدهای پلیس با همکاری سایر دستگاه‌ها مسئولیت تحقق آن را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا با نظارت بر فضای مجازی، نسبت به برهم‌زنندگان آرامش عمومی در شبکه‌های اجتماعی که با انتشار اخبار کذب و گمراه‌کننده باعث نگرانی در جامعه می‌شوند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم است و این فرماندهی انتظار دارد مردم در عزاداری‌ها شئون اسلامی را در کنار عمل به توصیه‌های بهداشتی رعایت کرده و برای تحقق آن، تامین‌کنندگان امنیت خود را یاری کنند.

به گزارش سونیوز آیین شبانگاهی «شاه‌حسین گویان» مراغه که همه ساله قبل از ماه محرم آغاز می‌شود و گاهی اوقات تا ساعت سه بامداد به طول می‌انجامد، طی روزهای اخیر با ازدحام جمعیت و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و انتظار می‌رود طی روزهای پیش‌رو، مشارکت شرکت‌کنندگان این آیین عزاداری در زمینه توصیه‌های بهداشتی بیش از پیش جلب شود. 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار