سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

هشدار مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی درباره احتمال وقوع سیلاب

کد خبر : 1344
12:33
1400/05/19


مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نسبت به احتمال وقوع رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در استان از بعد از ظهر امروز سه شنبه تا پنجشنبه هشدار داد.


به گزارش سونیوز، محمدباقر هنربر از نهادهای مسوول و مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد تا با توجه احتمال تشدید بارش های موسمی و به تبع آن سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و وقوع آذرخش در ارتفاعات، اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از وقوع هر گونه خسارت احتمالی مد نظر قرار دهند.  

وی تاکید کرد: عدم تردد در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و تحکیم سازه‌های موقت و سست از دیگر توصیه های مهم است که باید مردم به آنها توجه کنند.  

وی افزود: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک، شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه‌های سست از خطراتی است که در روزهای آینده آذربایجان شرقی را تهدید می کند.  

هنربر تاکید کرد: شهروندان با توجه به تداوم رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید و بارش تگرگ از ترددهای غیرضروری خودداری و از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها نیز امتناع کرده و از کوهنوردی نیز خودداری کنند.

بنابر اعلام هواشناسی آذربایجان شرقی، از بعد از ظهر امروز شنبه رگبار و رعد و برق در استان شروع می شود و به وزش باد نسبتا شدید همراه با بارش تگرگ استان را فرا می گیرد و این پدیده تا روز سه شنبه ادامه می یابد.

عصر یکشنبه این هفته در زمان بسیار کوتاهی، بارش ۷۰ میلی متری باران در شهرستان کلیبر موجب وقوع سیل مهیبی شد؛ وقوع سیل سه مفقود بر جا گذاشت که تاکنون جس بی جان ۲ تن از آنان پیدا شده است.

سیل در چهار روستای این شهرستان شامل گوار، سهریق، عربشاه خان و چای کندی رخ داد و در این حادثه، خساراتی جدی به تاسیسات زیربنایی شامل خط انتقال گاز، برق و آب شرب وارد شد.

سیل ۱۱ دستگاه خودرو و تراکتور را با خود برد؛ ۲ دهنه‌ پل آسیب جدی دید و بیش از ۲۰۰ راس دام سبک و سنگین تلف شدند؛ باغات حاشیه رودخانه «سئلین چای» و کلیبر چای نیز در این سیل خسارت دیدند. 

شهرستان ۸۰ هزار نفری کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است. 


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار