سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

بالگردهای اعزامی برای اطفای آتش در جنگل‌های ارسباران کارایی ندارند

کد خبر : 1343
11:35
1400/05/16


مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بالگردهای اعزامی از تهران برای اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران به دلیل نقص فنی، کارایی ندارند.


به گزارش سونیوز، محمدباقر هنربر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تشریح کرد: مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ۲ عدد بسکت موجود در آتش نشانی تبریز و اداره کل منابع طبیعی استان را در اختیار بالگردهای اعزامی قرار داده است، اما آنها به دلیل نقص فنی نمی توانند از سبدها استفاده کنند. 

وی اضافه کرد: این در حالی است که استاندار و رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، دادستان مرکز استان، نماینده کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، دادستان کلیبر و امام جمعه این شهرستان از ۲ روز گذشته به طور مداوم در حال پیگیری برای اعزام امکانات فنی از تهران برای اطفای آتش در جنگل های ارسباران هستند. 

هنربر یادآوری کرد: البته آتش سوزی با حضور اجتماعات محلی و نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و سپاه صبح دیروز خاموش شده بود، اما از عصر روز گذشته آتش بار دیگر در منطقه «کیارق» شروع شده است. 

وی اضافه کرد: از صبح امروز حدود ۱۰۰ نیروی انسانی از ارگان های فوق الذکر با هم افزایی و تشریک مساعی در حال تلاش برای اطفای آتش هستند و قرار است نیروهای ارتش نیز به آنها ملحق شوند، اما بدیهی است که تسریع و تسهیل اطفای آتش سوزی، مستلزم استفاده از بالگرد آب پاش است. 

آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه چهاردهم مرداد در مناطق «بابایلی» و «قاسم کندی» کلیبر آغاز شده بود که با اعزام تیم‌های واکنش سریع آتش‌نشانی تبریز و جمعیت هلال احمر، سپاه، بسیج، یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست، نیروی انتظامی و راهداری مهار شده بود.

جنگل‌های ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال آذربایجان‌شرقی است که در محدوده شهرستان‌های اهر، کلیبر  و ورزقان قرار دارد و یونسکو ۷۲ هزار و ۴۶۰ هکتار از آن را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار