سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

وضعیت شیوع کرونا در مراغه بار دیگر قرمز شد

کد خبر : 1340
11:04
1400/05/16


رئیس ستاد مقابله با کرونا و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان بر اساس آخرین تغییرها در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور، بار دیگر قرمز شد.


به گزارش سونیوز، سیدعلی موسوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه محدودیت‌های مربوط به شرایط قرمز یا «خیلی پرخطر» از امروز در این شهرستان اعمال می‌شود، اظهار داشت: با توجه به وضعیت وخیم کرونا در سطح کشور، ضرورت مشارکت اهالی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان، کشور در بدترین شرایط ۱۸ ماه گذشته از نظر اشغال تخت بیمارستانی و تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا قرار دارد، بیان کرد: مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار بر اساس وضعیت قرمز کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن، در این شهرستان تعطیل می‌شود.  

هیچ کس مخالف برگزاری آیین‌های عزاداری نیست

معاون استاندار آذربایجانشرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه اضافه کرد: هیچ‌کس مخالف برگزاری آیین‌های عزاداری نیست اما از آنجایی که روزانه حدود ۵۰۰ نفر در سطح کشور جان خود را از دست می‌دهند، این آیین‌ها باید با پروتکل‌های خاص برگزار شود. 

«موسوی» با اشاره به اینکه عزاداری‌های ماه محرم کمی زودتر از سطح کشور و با آیین «شاه‌حسین گویان» در مراغه آغاز شده است، اظهار داشت: عزارداران در بیشتر موارد فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک را جدی می‌گیرند اما مردمی که برای تماشای آنان در معابر تجمع می‌کنند، زمینه‌ساز شیوع کرونا هستند.

وی ادامه داد: از همه اصحاب رسانه و گروه‌های مرجع در مراغه انتظار می‌رود نسبت به روشنگری در این زمینه اقدام کنند تا اقشار مختلف مردم از عادی‌انگاری کرونا خارج شوند.

وی بیان کرد: تجمع نکردن مردم، به مسئولان بهداشت و درمان در زمینه کنترل شیوع کرونا کمک خواهد کرد و این اهالی هستند که با عملکرد خود می‌توانند شرایط شیوع کرونا را تا زمان تکمیل واکسیناسیون در شهرستان کنترل کنند. 

فرماندار مراغه بیان کرد: اکنون حدود ۱۰۰ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان بستری هستند اما طی ۲ روز گذشته سرعت ابتلا و تعداد افراد بستری با رشد فزاینده مواجه شده است. 

واکسیناسیون کرونا با سرعت مناسب در حال انجام است

رئیس ستاد مقابله با کرونا و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: واکسیناسیون اهالی شهرستان علیه کرونا با سرعت مناسب در حال انجام است و علاوه بر گروه‌های سنی، معلمان و فعالان حمل و نقل نیز برای دریافت واکسن به تدریج مراجعه می‌کنند. 

 به گفته وی تاکنون بیش از ۱۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان با تزریق ۳۶ هزار و ۴۵۱ دوز، علیه کرونا واکسینه شدهاند.

به گزارش سونیوز، فرماندار مراغه طی روزهای اخیر با اشاه به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان کاهش یافته است، از مردم شهرستان خواسته بود که با رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا از تغییر وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز جلوگیری کنند.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار