سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

رهایی محکوم به قصاص نفس پس از 14 سال با رضایت ولی دم

کد خبر : 1334
22:15
1400/05/13


دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی، گفت: با پیگیری همکاران دستگاه قضایی و رضایت اولیای دم مقتول پرونده قصاص نفس، مددجوی زندان تبریز پس از 14سال منجر به رضایت شد.


به گزارش سونیوز، بابک محبوب‌علیلو اظهار داشت: زندانی محکوم به قصاص نفس پس از 14سال با رضایت ولی دم از مجازات رهایی یافت.

وی افزود: این زندانی به جرم قتل عمد به مجازات قصاص نفس محکوم شده بود و بیش از 14 سال در زندان محبوس است.

دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: با پیگیری‌های مکرر و تلاش  اکیپ اخذ رضایت مجموعه دادسرا و زندان، ولی دم مقتول با حضور در دفتر دادستانی تبریز رضایت خود را نسبت به محکوم علیه اعلام کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مجدانه همکاران قضایی دادسرای تبریز، مدیر، مددکاران و همیاران شورای حل اختلاف زندان تبریز و ریش سفیدان محل، تصریح کرد: مشارکت و ورود ریش سفیدان و معتمدین محل به این امر خیر  بسیار موثر و سازنده بوده و قابل قدردانی است.

علیلو یادآور شد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین از ارزش‌های دینی و معیارهای اخلاقی  بوده که اگر در جامعه نهادینه شده و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد جامعه  قرار گیرد، قطعاً موجب ارتقاء امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان  شهروندان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه سال‌جاری این پنجمین پرونده محکوم به قصاص نفس است که منجر به سازش و اخذ رضایت می‌شود.

در ادامه حمید عباس‌زاده مدیر زندان مرکزی تبریز با اشاره به عزم اداره مددکاران و تلاشگران عرصه اصلاح و تربیت در این حرکت ارزشمند گفت: این پرونده با پیگیری یک‌ساله مددکاری ختم به سازش شد و مصمم هستیم در کنار اجرای دستورالعمل‌های سازمانی به‌عنوان یک انسان دغدغه‌مند درخواست‌های سایر مددجویان  را پیگیری می‌نمائیم.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار