سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

فرماندار: مراسم عزاداری محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود

کد خبر : 1332
21:27
1400/05/12


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به موج پنجم شیوع کرونا در کشور از جمله این شهرستان بر رعایت دستورالعملهای ستاد ملی کرونا در ایام عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد.


به گزارش سونیوز، محمدرضا مشایخی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین تعطیلی بردار نیست، از زحمات عوامل اطلاعاتی، قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی در برپایی مراسم ایام محرم و صفر در سال گذشته با کمترین حاشیه و نظارت دقیق و مستمر بر هیئت های عزاداری در ایام عزاداری محرم و صفر قدردانی و اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا و شدت همه گیری این ویروس باید شاهد برگزاری مراسم با تراکم کم و کاهش زمان باشیم .

وی عادی انگاری مردم را سبب شیوع احتمالی پیک دیگر در داخل پیک پنجم خواند و افزود: بنا بر آمار ستاد ملی مبارزه با کرونا، رعایت پروتکل ها ۴۵ درصد کاهش یافته و بنابر این ایام پیش رو نیازمند مواظبت و مراقبت بیشتر است تا با انجام امور جاری بتوانیم با اعمال محدودیتها به برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بپردازیم.

مشایخی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال در استان اضافه کرد: بنابر درخواست شهرستان رده سنی واکسیناسیون به بالای ۵۰ سال رسیده و در چند روز آتی شاهد آغاز واکسیناسیون برای افراد ۴۵ سال به بالا خواهیم بود.

وی افزایش سه برابری تزریق واکسن در شهرستان را یکی دیگر از پیگیری های به ثمر نشسته با ورود انواع واکسن عنوان و اضافه کرد: سینوفارم، آسترازنکا و برکت از جمله واکسنهای موجود در شهرستان بوده و گروههای هدف در حال واکسینه شدن هستند که استمرار این امر نیازمند اطلاع رسانی و تشویق گروههای هدف برای انجام واکسیناسیون است.

فرماندار ویژه میانه با قدردانی از همراهی دستگاهها و نهادهای شهرستان در یکسال و نیم اخیر در کنترل و نظارت بر اعمال محدودیتهای کرونا ، از زحمات تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، والدین و خود دانش آموزان در کسب رتبه های برتر کنکور تشکر کرد.

امام جمعه میانه: رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی کرونا توسط هیئت های عزاداری جرم است

امام جمعه میانه رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی کرونا از سوی هیئتهای عزاداری را جرم خواند و تاکید کرد: کوچکترین کوتاهی در رابطه با جان مردم قابل قبول نبوده و باید با رعایت تمامی پروتکل ها عزداری امام حسین (ع) که بالاتر از مستحب است به خوبی تمام برگزار شود.

حجت الاسلام عبداله محمدی در این جلسه از همراهی ادارات، نهادهای مختلف، خیرین و مردم در راستای خدمات رسانی به مردم و ارسال و توزیع کمکهای مومنانه به گروههای آسیب پذیر و آسیب دیده از کرونا در یکسال و نیم اخیر قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه عزاداری امام حسین (ع)، قرار گرفته ایم لزوم اجرای دستورالعملها و قواعد بهداشتی را در راستای کنترل کرونا مهم خواند و افزود: مراسم عزاداری نباید تحت الشعاع قرار گرفته و سبب سوء استفاده دشمنان شود.

وی با قدردانی از همراهی تشکیلات شهرستان در برگزاری مراسم سال گذشته کوتاهی از سوی برخی مسوولین هیئت ها را گوشزد و تاکید کرد: اجرای مراسم عزاداری در فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری، کاهش زمان مراسم، زدن ماسک و کنترل و نظارت بر هیئت ها به برپایی باشکوه و بی خطر مراسم کمک خواهد کرد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار