سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

واکسیناسیون ۴ هزار معلم مراغه آغاز شد

کد خبر : 1331
21:23
1400/05/12


واکسیناسیون چهار هزار معلم مدارس دولتی و غیردولتی و همچنین کارمندان ستادی آموزش و پرورش مراغه از امروز سه‌شنبه آغاز شد و نوبت اول آن تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.


به گزارش سونیوز، رئیس ستاد مقابله با کرونا و فرماندار ویژه مراغه در حاشیه بازدید از روند واکسیناسیون معلمان در شهرستان به خبرنگاران  اظهار داشت: در نوبت نخست ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از این افراد علیه کرونا واکسینه می‌شوند و بقیه نیز واکن خود را در نوبت بعدی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰ نفر از کادر دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش شهرستان در چهار اتاق مدرسه «رحمانی» این شهرستان کار واکسیناسیون معلمان را برعهده دارند و روزانه به بیش از ۴۰۰ نفر از این افراد واکسن کرونا تزریق میشود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سایه رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و واکسیناسیون بیشتر افراد در جامعه شرایط به حالت عادی بازگردد و در مهرماه امسال مدارس با شور و نشاط بازگشایی شود.

به گفته فرماندار مراغه واکسیناسیون ۵۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های شهرستان نیز از امروز آغاز شد و ۱۴۵ از این تعداد در نخستین روز واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش سونیوز مراغه با ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌شرقی قرار دارد و تاکنون۴۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

اگرچه بیشتر مناطق کشور در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد اما رنگ کرونایی مراغه همچنان نارنجی است و انتظار می‌رود در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شرایط برای کادر درمان شهرستان بیش از این دشوار نشود.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار