سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

نواقص خط آهن بستان‌آباد - خاوران مانع بهره‌برداری از آن در عید غدیر شد

کد خبر : 1310
18:29
1400/05/07


استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز به مرحله اتمام ریل‌گذاری تا ایستگاه خاوران رسیده و علاقه داشتیم که این طرح را همزمان با عید غدیر افتتاح کنیم ولی برخی نواقص مانع بهره‌برداری ایمن از این پروژه شد.


به گزارش سونيوز، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های ریلی کشور که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهوری انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که در سایه جدیت و تلاش، نواقص موجود رفع شود و در هفته دولت امسال این پروژه به بهره‌برداری قطعی برسد.

وی با اشاره به اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: هیچ پروژه‌ای در این دولت‌ها ۲ بار افتتاح نشد و دولت تاکید داشت که تنها زمانی پروژه افتتاح می‌شود که تکمیل و آماده بهره‌برداری شده باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پیمانکاران پروژه برای اتمام ریل‌گذاری مسیر بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران تبریز، بیان کرد: بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه جزو آرزوهای مردم استان بود و این پروژه از ۱۹ سال پیش آغاز شده بود و دولت تدبیر و امید توانست با سرمایه‌گذاری و تلاش جدی این پروژه را به سرانجام برساند.

پورمحمدی با اشاره به افتتاح مسیر میانه تا بستان‌آباد در سال ۱۳۹۸ با حضور رئیس‌جمهوری، ادامه داد: از سال گذشته برای ادامه مسیر تا ایستگاه خاوران تبریز یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد و با وجود اینکه این مسیر دشواری‌های خاص خود را داشت، با تلاش و همت مجریان و پیمانکاران پروژه تکمیل شد.

به گزارش سونيوز، در هشتاد و ششمین برنامه افتتاح طرح‌های مهم ملی همزمان با عید غدیر چندین پروژه ریلی و جاده‌ای کشور با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح و اتمام ریل‌گذاری دو مسیر ریلی از جمله مسیر بستان‌آباد- تبریز اعلام شد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار