سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

۲۶۶۳ کیلومتر از راه های آذربایجان شرقی زیر پوشش اینترنت نسل چهارم است

کد خبر : 1304
17:51
1400/05/06


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۳۳ کیلومتر از راه های استان زیر پوشش اینترنت نسل چهارم است، گفت: پوشش اینترنت نسل چهارم همراه اول در پوشش جاده ای ۸۳ درصد افزایش یافته است.


به گزارش سونيوز، محمد فرزاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم ایجاد پوشش اینترنتی و تلفن همراه در جاده های اصلی و فرعی در استان، اظهار کرد: بیشتر جاده‌های اصلی آذربایجان شرقی اعم از جاده های شهری و روستایی زیر پوشش ارتباطات همراه قرار گرفته است که تلاش مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای افزایش پوشش ارتباطات همراه جاده ای است.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۷۶۵ کیلومتر از راه های استان زیر پوشش اینترنت نسل سوم هستند، گفت: در این زمینه افزایش ۸۸ درصدی را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوع های مهم در زمینه ارتباطات به خصوص ارتباطات سیار تلفن همراه میزان گستردگی پوشش آن در سراسر یک کشور است که جاده ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند، گفت: آذربایجان شرقی با برخورداری از ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۰۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی یکی از استان های دارای بیش ترین ارتباطات جاده ای بوده و همین مساله اهمیت توسعه ارتباطات همراه و اینترنت همراه را در استان بیشتر  می کند.

فرزاد افزود: در ارتباطات همراه نسل دوم (G۲)، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به ترتیب سه هزار و ۳۸۳ و ۲هزار و ۲۱۹ کیلومتر از جاده های استان را زیر پوشش همراه قرار داده اند.

 وی ادامه داد: در زمینه اینترنت نسل سوم (G۳)  نزدیک ۳۰۰۰ کیلومتر از جاده های آذربایجان شرقی زیر پوشش اینترنت نسل سوم همراه اول قرار دارد که این عدد برای اینترنت نسل چهارم (G۴)، ۱۵۸۰ کیلومتر و این آمار برای اینترنت نسل سوم ایرانسل بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر و برای اینترنت نسل چهارم  نیز ۱۰۵۳ کیلومتر می باشد.

فرزاد ادامه داد: اپراتور رایتل نیز ۷۶۵ کیلومتر از جاده های استان را زیر پوشش اینترنت نسل سوم دارد.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار