سـونیـوز

پایگاه خبری تحلیلی

نسخه چاپی خبر

امام جمعه تبریز: ائمه جمعه نقش پدری به جریانات سیاسی دارند

کد خبر : 1280
12:41
1400/05/01


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ائمه جمعه نقش پدری و هدایتگر برای جریانات مختلف سیاسی داخل نظام جمهوری اسلامی دارند.


به گزارش سونيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در همایش ائمه جمعه آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقش محوری ائمه جمعه در هدایت جامعه اسلامی نباید به فراموشی سپرده شود، افزود: بر همین اساس باید ائمه جمعه دست نوازش بر سر تمامی گروه ها و جریانات سیاسی که اعتقاد به جمهوری اسلامی داشته و در داخل این مجموعه فعالیت می کنند، بکشند.

وی نماز جمعه را مرکز دعوت آحاد مردم به تقوای فردی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که خدمت به نماز جمعه به منظور هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن آن در حقیقت خدمت به دین و ائمه اطهار (ع) است، چون ائمه جمعه سنگربانان دفاع معنوی مقابل دشمنان هستند و پیروی از خط ولایت مهمترین وظایف ائمه جمعه می باشد.

آل هاشم، نماز جمعه را قرارگاه ایمان و تقوا و مظهر وحدت جامعه دانست و بر تقویت آن تاکید و ابراز امیدواری کرد این سنگر  اسلام که یادگار امام خمینی است روز به روز تقویت شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۵ مرداد سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی، گفت: این روز برزگ هرگز از خاطر مردم استان فراموش نخواهد شد و امیدواریم بار دیگر این سعادت نصیب اهالی نجیب و ولایت مدار آذربایجان شود تا از نزدیک با رهبر خود دیدار کنند.

آل هاشم به فرا رسیدن عید سعید غدیرخم نیز اشاره و اضافه کرد: این عید برای مسلمانان جزو اعیاد بزرگ به شمار می رود که نه تاریخ است، نه جغرافیا و نه روایت، بلکه رسالت و ولایت است و پیش بند آن رسالت و پیوند آن ولایت است که ولایت مداری درس جاودانه غدیر می باشد.

وی یادآور شد: زنده نگه داشتن غدیر در حقیقت زنده نگه داشتن اسلام است.


نویسنده : سونیوز
پژوهشیار